گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در صحن مجلس بررسی می شود

0
کارخانه فولاد
کارخانه فولاد
عضو هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه در کمیسیون صنایع مجلس مصوب شده و در انتظار بررسی در  در صحن علنی مجلس است.

به گزارش نبض صنعت، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه، گفت: فولاد مبارکه مجتمعی است که با بیت‌المال ساخته شده و متعلق به گروه و فرد خاصی نیست و در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به عدم وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کمک بزرگی کند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت فولاد مبارکه می‌توان به موضوعاتی مانند اشتغالزایی، افزایش صادرات غیرنفتی، رشد اقتصادی و… کمک کرد این در حالی است که در سال‌های اخیر عده‌ای این مجتمع را ملک شخصی خود قلمداد کردند و برای حفظ صندلی خود حیف و میل و بریز و بپاش‌های بسیاری کردند.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه سازمان بازرسی کل کشور 2 بار به صورت رسمی خطاب به وزیر وقت صمت نامه زد که مدیرعامل این مجتمع براساس قانون عدم به کارگیری بازنشستگان اجازه ادامه فعالیت ندارد و باید برکنار شود اما از آنجا که رئیس جمهور سابق از وی حمایت کرده و مطرح کرد که با توجه به اینکه این مجموعه خصوصی است، نمی‌توان مدیرعامل را جابه‌جا کرد. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر فولاد مبارکه برای بخش خصوصی است، پس دارای مجمع و سهامدار است و انتصاب افراد به رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر فولاد مبارکه برای بخش خصوصی است چرا 5 نفر از اعضای هیات مدیره توسط دولت تعیین می‌شوند؟ تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که بیشترین سهم فولاد مبارکه دولتی است؛ حدود 30 درصد سهام این مجتمع، سهام عدالت است که مدیریت آن همچنان با دولت است، حدود 20 درصد سهام آن متعلق به ایمیدرو بوده و حدود 15 درصد از سهام این مجموعه برای بانک انصار زیرمجموعه بانک سپه است. در واقع حدود 65 درصد سهام این مجتمع متعلق به دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: گزارش هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه تدوین شده و در کمیسیون صنایع و معادن نیز به تصویب رسیده است. انتظار می‌رود این گزارش هرچه سریعتر در صحن علنی مجلس ارائه شود.

موسوی لارگانی فعالیت بازنشستگان در فولاد مبارکه و دریافت حقوق‌های نجومی را از جمله تخلفات شناسایی در این گزارش دانست و اضافه کرد: افرادی از سوی دولت قبل به مدیرعامل این مجموعه معرفی شدند و با وجود اینکه حتی یک روز هم در این مجموعه حاضر نشدند اما حقوق‌های 40 میلیون تومانی دریافت کردند از دیگر تخلفات احصا شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید