توافق برای تولید مشترک لوازم خانگی در ارمنستان

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق با مقامات ارمنستان برای تولید مشترک لوازم خانگی با حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان و صادرات آن به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، رضا فاطمی امین اظهار داشت: طی دو روز سفر به ارمنستان جلسات موثری با مقامات این کشور داشتیم تا شرکت های ایرانی و ارمنستانی بتوانند فعالیت های مشترکی در حوزه تولید، ترانزیت، بازاریابی و فروش داشته باشند.

وی تصریح کرد: ­توافقاتی با مقامات ارمنستان داشتیم تا در حوزه دارو و لوازم خانگی شرکت‌های ایرانی فناوری، مواد اولیه و یا قطعات را وارد ارمنستان کنند و محصول مشترک در ارمنستان تولید و از اینجا به سایر کشور‌ها صادر شود.

وزیر صمت افزود: با آقای کروبیان وزیر اقتصاد و آقای زنوسیان وزیر زیرساخت ارمنستان و همینطور معاون نخست وزیر ارمنستان دیدار داشتم و توافقات اولیه متنوعی در موضوعاتی نظیر احداث سد و جاده در ارمنستان داشتیم تا شرکت های ایرانی در این زمینه ها نیز فعالیت کنند.

وی گفت: در مورد حمل و نقل و ترانزیت کالا ما دو توافق با ارمنستان داشتیم یکی اینکه در کوتاه مدت تعرفه ترانزیت برای کامیون ها در هر دو کشور کاهش یابد و مبنا را بر میزان مسافت طی شده قرار دهیم، در توافقات بلند مدت هم بنا شد برای تکمیل زیر ساخت ها، جاده ای در ارمنستان ایجاد شود و شرکت های ایرانی در مناقصه آن حضور دارند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید