کمتر از یک درصد مشمولان، مالیات خودروی لوکس پرداخت کردند

0
خودرو خارجی
خودرو خارجی
به گفته مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی، فقط 1700 نفر از 272 هزار نفر مشمول مالیات خودروهای گران قیمت نسبت به پرداخت این مالیات اقدام کرده اند. یعنی 0.6 درصد مشمولان.

به گزارش نبض صنعت، سازمان امور مالیاتی در حالی طی ماه‌های اخیر نسبت به شناسایی و محاسبه مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین گران قیمت اقدام کرده است که به گفته جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی، تا به امروز 272 هزار نفر مشمول مالیات خودروهای گران قیمت شده اند که فقط حدود 1700 نفر آنها نسبت به پرداخت این مالیات اقدام کرده اند.

رحیمی افزود: اطلاعات مربوط به مالیات بر خودروهای گران قمیت از دی ماه سال جاری توسط سازمان امور مالیاتی اعلام شد و این اطلاعات تغییر نکرده است اما اگر اعتراضی وجود داشته مورد بررسی قرار گرفته است و مردم نیز مالیات را پرداخت کردند. هر فردی که مالیات تشخیصی مورد پذیرش او نبوده، موضوع را به ما اعلام کرده است و اگر مالیات به هر دلیلی پرداخت نشود، سازمان می‌تواند نسبت به صدور برگ اجرایی اقدام کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود 1700 نفر نسبت به پرداخت مالیات خودروهای گران قیمت اقدام کردند که رقم پرداختی آنها نزدیک 11.5 میلیارد تومان است. تقاضای ما این است که مردم به سازمان امور مالیاتی مراجعه نکنند و به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت مالیات اقدام و یا اعتراض خود را ثبت کنند.

به گفته رحیمی، 272 هزار نفر مشمول مالیات بر خودروهای گران قیمت بودند که مجموع خودروهای این افراد نیز حدود 570 هزار دستگاه بوده است. نزدیک به 2 هزار نفر نیز اعتراض خود را در خصوص این پایه مالیاتی ثبت کردند که مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی تصریح کرد: بر اساس قانون برای خودروهای گران قیمت، برگ تشخیص صادر نمی‌شود و این کنش و واکنش مودیان است که باعث می‌شود ما نسبت به اقدامات اجرایی اقدام کنیم و اگر اعتراضی نیز وجود داشته باشد در کمیسیون موضوع ماده 216 قانون مالیات‌های مستقیم بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید