شیرینی شب عید، تخم مرغ را گران کرد

0
تخم مرغ
تخم مرغ
رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ گفت: افزایش تولید قنادی‌ها در آستانه سال نو، قیمت تخم مرغ را افزایش داد.

به گزارش نبض صنعت، نبی پور درباره علت گرانی تخم مرغ اظهار داشت: در ایام شب عید با افزایش مصرف تخم مرغ در شیرینی پزی ها و قنادی ها، قیمت تخم مرغ نیز در بازار افزایش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه در تخم مرغ، مازاد تولید داریم، گفت: یکی از نگرانی های مرغداران این است که وقتی مازاد تولید داریم، واردات صورت می گیرد که این واردات هم با ارز ترجیحی است. واقعیت این است که بالای 200 تن در روز مازاد تولید داریم اما به محض اینکه یک روز قیمت افزایش پیدا می کند، مسئولان از ترکیه تخم مرغ وارد می کنند که در همین چند روز با افزایش هزار تومانی قیمت تخم مرغ، این اتفاق رخ داد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه هیچ سالی به اندازه امسال تولید تخم مرغ در کشور نداشتیم، اظهار کرد: بالای 3 هزار تن در روز تخم مرغ در کشور تولید می شود در حالی که میانگین نیاز کشور در روز 2 هزار و 800 تن است.

وی گرانی این روزهای تخم مرغ را بر گردن شب عید انداخت و در این باره بیان کرد: در این روزها قنادی ها و کیک پزها شروع می کنند به افزایش تولید و به همین جهت تخم مرغ به صورت مقطعی افزایش قیمت پیدا می کند. این موضوع در سال های گذشته نیز وجود داشته است و تقریبا هر سال در این روزها به مدت یک هفته الی ده روز قیمت تخم مرغ افزایش پیدا می کند.

نبی پور عنوان کرد: قیمت مصوب تخم مرغ 18 هزار و 300 تومان است و اوج افزایش قیمت در بازار 19 هزار و 300 تومان بوده است که نشان می دهد فقط هزار تومان افزایش داشتیم. این میزان قیمت در شانه دو الی سه کیلوگرمی منجر به افزایش قیمت نهایتا سه هزار تومانی می شود که اثر زیادی ندارد.

وی با انتقاد از واردات تخم مرغ توسط مسئولان وزارت صمت گفت: بابت اینکه قیمت تخم مرغ به مدت محدودی در نزدیک عید تنها هزار تومان افزایش یافته است، باید هزینه های زیادی با ارز ترجیحی پرداخت کنیم که این کار اشتباهی است.

انتهای پام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید