مجلس از توضیح وزیر صمت در مورد کاهش قیمت فولاد قانع نشد

0
وزیر صمت
وزیر صمت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون از توضیحات وزیر صمت در خصوص کاهش قیمت فولاد و میلگرد قانع نشدند.

غلامرضا مرحباء در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این جلسه در خصوص بررسی اقدامات وزارت صمت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی و همچنین بازار شب عید برگزار شد.

وی ادامه داد: وزیر صمت در جلسه امروز جدولی به همراه داشت که در آن بازارهای مختلف کشور به صورت مجزا ترسیم شده بودند و وی در خصوص تعدادی از آنها توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: وزیر صمت در گزارش‌های خود به قانون انتزاع اشاره کرد که به موجب آن تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است. وی در خصوص سایر اقلامی که وظیفه تنظیم بازارشان بر عهده وزارت صمت است توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: وزیر صمت در جلسه امروز به کاهش قیمت خرده فروشی فولاد و میلگرد اشاره کرد اما برخی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی از توضیحات ارائه شده قانع نشدند. لذا مقرر شد در روزهای ابتدایی سال آینده سلسه نشست‌هایی برای راستی‌آزمایی و بررسی وضعیت بازار و فاصله قیمت محصولات مذکور از درب کارخانه تا کف خرده فروشی و کف بازار برگزار می‌شود.

مرحبا تاکید کرد: با توجه به نبود زمان کافی برای بررسی تمامی بازارهای موجود در کشور مقرر شد جلسات بررسی وضعیت بازارها ادامه دار باشد.

وی تاکید کرد: مجلس با دقت و حساسیت اقدامات وزارتخانه‌های ذی‌ربط را برای تنظیم بازار و تامین محصولاتی که باید به دست مردم برسد چه به عنوان مصرف کننده نهایی و چه به عنوان مواد اولیه تولید، مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید