طرح مجلس برای ساماندهی زنجیره تولید فولاد و پتروشیمی

0
فولاد
فولاد
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای، تمامی محصولات زنجیره تولید کالاهای پایه‌ای مانند فولاد و پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود و مازاد آن صادر خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار امروز کمیسیون، بررسی طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و نمایندگان مرکز پژوهش‌ها بود.

وی افزود: بر اساس این طرح تمامی محصولات زنجیره تولید کالاهای پایه‌ای مانند فولاد، پتروشیمی و… در بورس کالا عرضه می‌شود و مازاد آن برای صادرات در نظر گرفته خواهد شد. در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تولیدکنندگان را ملزم به عرضه این محصولات در بورس کالا کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با تحقق این امر مهم، رصد مناسبی بر زنجیره کالاهای پایه‌ای صورت می‌گیرد. از سوی دیگر بازار این کالاها تنظیم و قیمت‌ها منطقی خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این نشست، پیشنهادات مجموعه‌های مختلف مانند وزارت صمت، مرکز پژوهش‌ها و… استماع شد و رای گیری در باره این طرح به جلسه آینده موکول شد.

وی تصریح کرد: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای، بازار فولاد، پتروشمی و… را ساماندهی می‌کند و نگرانی‌هایی مانند عرضه محدود این کالاها را از بین خواهد برد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید