حداکثر سود مجاز بر قیمت تولیدکننده اعلام شد + جدول

0
تنظیم بازار
اتاق اصناف ایران جدولی از ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده برای کالا‌های مصرفی- سرمایه‌ای و مصرفی بادوام اعلام کرد.

به گزارش نبض صنعت، طبق این جدول، بیشترین ضریب سود برای محصولات شوینده و همچنین محصولات سلولزی در نظر گرفته شده و کمترین میزان سود نیز به لوازم خانگی بزرگ تعلق دارد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جداول ضرایب سود و هزینه های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف کننده برای کالاهای مصرفی- سرمایه ای و مصرفی با دوام برای آگاهی تشکل های صنفی، واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منتشر کرد.

بر این اساس، ضرایب منتشر شده در راستای اجرای پروژه شفاف‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده در مورد کالاهای مورد اشاره است که در نظام توزیع و برای ایجاد رقابت در بازار، تعدیل و واقعی کردن قیمت ها و اصلاح نظام توزیع کالا اجرایی می شود.

لازم است به منظور شفاف سازی مزایای اجرای این طرح برای مصرف کنندگان و تسهیل دوران گذار از روش قبلی به روش فعالی، به صورت مقطعی، علاوه بر درج قیمت تولیدکننده بر روی اقلام، هم زمان حداکثر قیمت مصرف کننده (با لحاظ ضرایب سود و هزینه های شبکه توزیع و عرضه بر اساس جدول پیوست شده) بر روی بسته بندی کالاها درج شود.

جدول حداکثر سودتولیدکننده

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید