سازمان استاندارد، خودروسازان را به تست تصادف تا تیر 1401 ملزم کرد

0
تست تصادف
تست تصادف
طبق اعلام سازمان استاندارد تمام خودرو‌های داخلی باید دوباره تست‌های دوره‌ای از جمله تست تصادف را پاس کنند.

به گزارش نبض صنعت، در نامه سازمان استاندارد آمده است تمام خودرو‌های داخلی با تیراژ بیش از ۵ هزار واحد باید تا پایان تیر سال ۱۴۰۱ تست‌های دوره‌ای را بگذراند که در این بین تست برخورد از روبرو و برخورد جانبی هم ذکر شده است.

متن نامه سازمان استاندارد به شرح زیر است:

پیرو نامه شماره ۳۰۸۹۹۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ موضوع ابلاغ تجدید نظر دوم دستورالعمل تایید نوع خودرو به شماره ۱۳۱،۲۳۵، د بدینوسیله به اطلاع می‌رساند حسب بند ۶-۳-۳-۴ دستورالعمل مزبورد فهرست استاندارد‌ها و آزمون‌های ادواری مربوط به دوره کنترل تطابق تولید ۱۴۰۰_۱۴۰۱ به پیوست ارسال می‌شود.

مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا انجام آزمون‌های لازم حداکثر تا پایان دوره (۱۴۰۰/۴/۳۱) خاتمه یافته و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

همچنین تغییرات لازم در فرم‌های کنترلی تطابق تولید سازنده (COP control plan) متناسب با نوع تغییرات اعمال و نسخه اصلاح شده به این دفتر ارسال شود.

در تاریخ ۲۳ دی امسال، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به تصادف زنجیره ای در محور بهبهان_ رامهرمز گفت: ۲۸ خودرو در تصادف بهبهان آسیب جدی دیده بودند که ۲۷ دستگاه متعلق به ایران خودرو و سایپا و فقط یکی از آنها هیوندا بود که ایربگ هیچیک از خودرو‌های ایرانی باز نشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید