مبنای رتبه بندی صادرکنندگان تغییر کرد

0
وزیر صنعت
وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نامگذاری امسال و در جهت حمایت از تولیدات دانش بنیان، مبنای رتبه بندی صادرکنندگان تغییر کرد.
به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۱ درباره برنامه‌های وزارت صمت برای تحقق شعار سال (تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین) گفت: در دو حوزه دانش بنیانی و اشتغال آفرینی در سه سطح ورود می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در سطح نخست به رتبه بندی، اولویت گذاری، هدف گذاری و تعیین شاخص‌ها و پایش می‌پردازیم، گفت: به عنوان مثال در بحث صادرات مبنای رتبه بندی صادرکنندگان را دانش بنیان بودن خواهیم گذاشت یعنی صادرکنندگانی که محصولات دانش بنیان صادر می‌کنند رتبه و امتیاز بالاتری می‌گیرند و بیشتر حمایت خواهند شد.
وزیر صمت افزود: همچنین صنایعی که به سمت تولیدات دانش بنیان می‌روند یا صنایعی که شغل بیشتری ایجاد می‌کنند از حمایت وزارت صنعت برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه سطح دوم به طرح‌هایی اختصاص دارد که باید در این حوزه تعریف شوند، گفت: سال گذشته زیرساخت‌هایی را ایجاد کردیم که به گسترش دانش بنیانی و اشتغال زایی کمک می‌کند.
فاطمی امین افزود: به عنوان مثال موضوع‌هایی مانند تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت حساب بسیاری از مسائل سرمایه در گردش تولید را حل و کار را روان می‌کند.
به گفته وی موضوع‌های دیگری مثل تامین مواد اولیه که در بورس کالا انجام شد، هم از این دست کار‌ها به شمار می‌آید.
وزیر صمت، سطح سوم را فرآیند‌ها و ساختار‌های وزارت صنعت عنوان کرد و افزود: سال گذشته با تغییر ساختار وزارت صمت در تمامی دفاتر تخصصی مثل دفتر خودرو، دفترمنسوجات و پوشاک، دفتر تجهیزات پزشکی و دفتر صنایع ریلی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد کردیم که هدفشان اتصال دانشگاه به صنایع مختلف است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم در وزارت صمت شعار و فرمان سال را محقق کنیم، گفت: ماهانه به مردم و رهبری گزارش عملکرد ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید