مادیران 30 درصد کارگرانش را اخراج می کند

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
یک هلدینگ بزرگ صنعتی اعلام کرد به دلیل عدم توانایی مالی در تأمین مواد اولیه و مشکل در فعال کردن خطوط تولیدی خود، امکان پرداخت دستمزد کارگران را از اول فصل تابستان نخواهد داشت و بخشی از کارگرانش را اخراج می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، با وجود نامگذاری امسال با عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» و تاکید بر لزوم توجه به صنایع کشور، مصوبه پایان سال مجلس برای رشد 57 درصدی حقوق کارگران باعث شده تا در آغاز سال جدید شاهد اقدام یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی کشور برای اخراج بخشی از کارگران خود باشیم.

در این راستا، هلدینگ مادیران پیرو ابلاغیه اخیر نرخ افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۱، در اقدامی اخراج ۳۰ درصد از کارگران خود را در دستور کار قرار داده است.

به گفته جمعی از کارکنان مادیران، این هلدینگ بزرگ صنعتی دارای چهار شرکت و کارخانه است و در سال مالی ۱۳۹۹ بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص از اثر تورمی و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ میلیارد سود خالص محقق کرده است‌.

یکی از مشاوران رسانه‌ای این هلدینگ در این‌ باره توضیح داد: هلدینگ مادیران چون امکان تأمین مواد اولیه به علت نبود نقدینگی را ندارد، مجبور است تعداد کمی از کارکنان خود را تعدیل کند و این در حالی است که این شرکت هیچ بدهی مالیاتی ندارد اما بانک‌ها هیچ حمایت تسهیلاتی برای تأمین مواد اولیه از مادیران ندارند.

‌عنوان شده است که هلدینگ مادیران در مجموع هزار و ۷۰۰ نفر پرسنل دارد و در دو سال گذشته دو خط جدید تولید لوازم خانگی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا را راه‌اندازی کرده است و به همین منظور نزدیک به هزار نفر نیرو جذب کرده است و در مدت ۲ سال پرسنل این شرکت از ۸۰۰ نفر به ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

دلایل اخراج بخشی از پرسنل مادیران

این مشاور رسانه‌ای تایید کرده است که ‌در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۵ درصد از پرسنل این شرکت اعلام شده است چون مواد اولیه فقط برای تولید ۳ ماه اول سال وجود دارد بنابراین از تیرماه  ۱۴۰۱ شرکت توانایی پرداخت حقوق آنها را ندارد.

وی مدعی شده است: ‌علت عدم تمدید قرارداد با این افراد ابلاغیه افزایش دستمزد ۱۴۰۱ نبوده است بلکه قبل از ابلاغ ابلاغیه این تصمیم اتخاذ شده بود چون عملا از خرداد امسال دیگر موادی وجود ندارد که مادیران بتواند یخچال، لباسشویی و یا تلویزیون تولید کند.

به گفته وی، مادیران در دو سال گذشته اقدام به جذب هزار نفر و راه‌اندازی دو خط تولیدی با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان کرده است، مادیران در سال ۱۴۰۱ ‌برای اینکه فعالیت این خطوط تولیدی استمرار یابد نیاز به جذب ۸۰۰ نفر پرسنل داشت اما با توجه به مشکلات تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مجبور به تغییر سیاست در مدیریت نیروی انسانی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران که در دولت قبل مصوب شد با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی های اجباری اگر بنگاهی تعدیل نیرو نداشته باشد به آن ۵ درصد بخشودگی مالیاتی تعلق خواهد گرفت؛ مادیران در این دو سال مطابق اسناد وزارت کار و مطابق لیست بیمه علاوه بر اینکه هیچ تعدیل نیروی نداشتیم بلکه به علت راه اندازی دو خط جدید تولیدی بیش از هزار  نفر نیز استخدام کرده است اما با این وجود مصوبه معافیتی 5 درصدی مالیاتی در دولت قبل اجرا نشد و سازمان مالیاتی آن مصوبه را نپذیرفت.

وی تاکید کرد: اگر این مصوبه اجرایی می‌شد مادیران از محل معافیت مالیاتی ۳۵ میلیارد تومان نقدینگی بیشتر داشت‌ و شاید امروز وضعیت به گونه‌ای دیگر بود.

به گفته وی‌، امید مدیران مادیران این است که با توجه به تاکید دولت مردمی و نگاه وزیر صمت در حمایت از تولید داخل هر چه زودتر مشکل سرمایه در گردش این شرکت حل شود و هیچ کدام از پرسنل مادیران از خرداد‌ امسال بیکار نشوند و در مقابل با راه اندازی خط جدید در خرداد ۸۰۰ نفر دیگر نیز به این مجموعه‌ اضافه شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید