تویوتا bZ۴X؛ آماده عرضه به بازار اروپا

0
تویوتا bZ۴X برای عرضه به بازار اروپا آماده شده و اولین تحویل این خودرو به مشتریان برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است.

به گزارش نبض صنعت، تویوتا اعلام کرد که مدل کاملاً جدید و تمام الکتریکی تویوتا bZ۴X برای عرضه در اروپا طی تابستان امسال آماده است. اولین مدل bZ تویوتا، بر اساس پلت فرم e-TNGA در دو نسخه تک موتوره، دیفرانسیل جلو و چهار موتوره عرضه خواهد شد.

هر دو نسخه به باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز خواهند شد (درست مانند نسخه ژاپنی)، در حالی که در ایالات متحده، نسخه AWD دارای باتری ۷۲.۸ کیلووات ساعتی کمی متفاوت است.

نسخه FWD: تا ۵۱۶ کیلومتر راندمان ۱۴.۳ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

نسخه AWD: تا ۴۷۰ کیلومتر  راندمان ۱۵.۸ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

انتظار می‌رود نسخه FWD در ایالات متحده با یک بار شارژ به بردی تا ۴۰۲ کیلومتر دست یابد. تویوتا می‌گوید انتظار می‌رود باتری ۹۰ درصد ظرفیت اولیه خود را پس از ۱۰ سال / ۲۴۰۰۰۰ کیلومتر حفظ کند؛ پس از ۱۰ سال یا ۱,۰۰۰,۰۰۰ کیلومتر راندن، یک ضمانت تمدید اختیاری ۷۰ درصد حفظ ظرفیت وجود خواهد داشت.

سیستم انتقال قدرت مانند سایر بازار‌ها است:

نسخه FWD: موتور برق ۱۵۰ کیلو وات ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) در ۸.۴ ثانیه

نسخه AWD: خروجی سیستم ۱۶۰ کیلووات (دو موتور الکتریکی ۸۰ کیلووات) ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷.۷ ثانیه در ابتدا، تنها یک شارژر داخلی ۶.۶ کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود، اما از سه ماهه چهارم ۲۰۲۲، یک گزینه شارژر سه فاز ۱۱ کیلوواتی نیز وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید