کمبود نیروی انسانی خبره در شرکت‌های دانش بنیان

0
دانش بنیان
کارشناس ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان به شدت نیازمند حمایت بوده و به شدت دچار کمبود نیروی انسانی خبره هستند.

به گزارش نبض صنعت، مجتبی خلیل نژاد امیری در مورد نقش بخش خصوصی در تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی اظهار کرد: بنده با این ادعا که نسبت به شرکتهای دانش بنیان سخت گیری کافی نمی شود موافق نیستم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بهترین مجموعه ها متشکل از کارشناسان خبره در معاونت علمی در حال ارزیابی شرکت های دانش بنیان است ضمن اینکه استانداردهای جدی و دقیقی نیز برای ارزیابی آنها تدوین شده است.

خلیل نژاد افزود: شرکتهای دانش بنیانِ فعال در حوزه فناوری اطلاعات هم اکنون از نظر تکنولوژی در سطح قابل قبولی هستند.

کارشناس ارزیاب شرکت های دانش بنیان در معاونت علمی اظهارکرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان دغدغه بسیار درستی است که می تواند چرخ اقتصادی را به حرکت دربیاورد.

خلیل نژاد با بیان اینکه شاخص ها و استانداردهای دقیق برای دانش بنیان شدن شرکتها در هر حوزه ای وجود دارد گفت: هر شرکتی برای دانش بنیان شدن می تواند از شاخص ها و مولفه های نیروی انسانی مطلع شود و به نوعی خودارزیابی کند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان به شدت نیازمند حمایت بوده و به شدت دچار کمبود نیروی انسانی خبره هستند گفت: ما متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه ارتباط علمی و تکنولوژی مان را با دنیا از دست دادیم و شرکت ها نمی توانند در کنفرانس های بین المللی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید