نحوه عرضه سهام دولت در خودروسازی ها مشخص نیست

0
خودرو
خط تولید خودرو
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مشخص نیست سهام خودروسازان چگونه قرار است عرضه شود البته گمانه زنی ها به این صورت است که احتمالا در بورس عرضه شود.

به گزارش نبض صنعت، عزت اله اکبری تالارپشتی گفت: مجلس در حوزه نظارتی اعلام کرده یا دولت باید خودروساز شود یا هر چقدر سهام دارد، همان قدر در امور این شرکت ها دخالت کند و یا کلا آن را واگذار به بخش خصوصی کند و نقش نظارتی و حاکمیتی خود را اعمال کند.

به گفته وی، اگر بر اساس قانون سهام دو خودروساز واگذار شود، مجلس دخالتی در نحوه واگذاری آن نخواهد داشت. وزیر صمت اعلام کرد که ساز و کاری برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا دارد که به زودی اعلام می‌شود.

واگذاری سهم دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا که بنا به دستور رئیس جمهور با جدیت بیشتری دنبال می شود، به گفته فاطمی امین وزیر صمت به زودی انجام می شود.

فاطمی امین درباره آخرین وضعیت عرضه سهام ایران خودرو و سایپا در سال جدید گفت: 40 و 25 درصد سهام سایپا و ایران خودرو متعلق به دولت و خود سهامداری است و باید به بخش خصوصی واگذار شود. قرارداد مربوط به ارزش گذاری سهام این دو بلوک توسط کارشناسان رسمی دادگستری منعقد شده و انتظار می رود طی روزهای آینده، زمینه واگذاری این دو بلوک فراهم شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید