تغییر تمرکز وزارت صنعت از تولید خودرو به هواپیما

0
هواپیما

در حالی که وعده وزیر صنعت برای تولید خودرو در سال 1400 محقق نشده است، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید هواپیمای خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، وزیر صنعت سال گذشته وعده تولید یک‌ میلیون و ۱۰۰‌ هزار دستگاه خودرو را داده بود که این مسئله محقق نشد و خودروسازان فقط توانستند حدود 850 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. حالا وزارت صنعت ظاهرا از تولید وسیله نقلیه برای کاربرد زمینی خسته شده و به سراغ تقویت تولیدات هوایی رفته است.

حضور منوچهر منطقی با سابقه فعالیت در تولید هواپیما در معاونت حمل و نقل وزارت صنعت نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. هرچند وی سالها در صنعت خودروسازی فعال بوده است.

حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد اظهار داشت: معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله تولید خودرو، هواپیمای خصوصی، بالگرد، واگن و… را ارئه کرد که براساس گزارش ارائه شده این وزارتخانه درصدد تولید هواپیماهای 10 تا 70 نفره است.

وی با اشاره به اینکه تولید و استفاده از هواپیماهای خصوصی در دنیا متداول است، افزود: تولید هواپیماهایی با ظرفیت محدود مانند 6، 10، 19 و 70 نفره یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و دفاع برای تولید هواپیما از سالها پیش، افزود: معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حال ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز از طریق مشارکت با سایر کشورها برای تولید هواپیما است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدامات مقدماتی برای تولید هواپیمای خصوصی در وزارت صمت انجام شده است، ادامه داد: با توجه به نیاز کشور، وجود متخصصان و امکانات لازم و ضرورت استفاده از دانش بنیان‌ها، می‌توان با به کارگیری ظرفیت‌های داخلی گام بزرگی در صنعت هوایی کشور از طریق تولید هواپیما برداشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید