دانش بنیان‌ها از صنعت خودروسازی درس عبرت بگیرند

0
تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین
تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین
رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس از شرکت های داتش بنیان خواست ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به امور کیفی به جای کمی گرایی، از تجربه تلخ صنعت خودرو سازی درس بگیرند.

به گزارش نبض صنعت، سید محسن دهنوی در نشست هم اندیشی با جمعی از اعضا فراکسیون دانش بنیان مجلس با بیان اینکه هزینه های عمومی دولت در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: کل منابعی که سال گذشته به حوزه دانش بنیان و وزارت علوم و مراکز پژوهشی از محل منابع عمومی اختصاص یافته ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در واقع وضعیت کنونی حاکی از آن است با اینکه بودجه حوزه دانش بنیان که در طول این چهار، پنج سال چندین برابر شده، کمتر از یک درصد از بودجه عمومی کشور به حوزه علم و پژوهش اختصاص یافته است.

دهنوی اظهار داشت: با اینکه بودجه زیادی به حوزه دانش بنیان در کشور اختصاص نیافته اما این حوزه دارای خروجی های ریادی برای کشور بوده است.

وی ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب برای  توجه به حوزه علم و دانش در طول سال های گذشته، افزود: در واقع رهبری پای مفهوم و گفتمان تولید ثروت از دانش ایستادند تا اینکه گفتمان اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل گرفت.

رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با بیان اینکه هنوز البته سهم شرکت های دانش بنیان از تولید ناخالص ملی ناچیز است، افزود: البته هنوز قسمت سخت کار مانده و سهم این حوزه از کیک اقتصاد باید افزایش یابد.

وی با اشاره به تلاش مجلس در کنار معاونت علمی و سایر دستگاه ها برای نگارش یک قانون حمایتی از شرکت های دانش بنیان تحت عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: بعد از تلاش ۱۲ ساله، اکنون این قانون در دستور شورای نگهبان برای تصویب است.

دهنوی گفت: در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ۱۱۰ موضوع حمایتی مطرح شده است.

وی از شرکت های دانش بنیان خواست ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به امور کیفی به جای کمی گرایی، از تجربه تلخ صنعت خودرو سازی درس بگیرند.

دهنوی با اشاره به حمایت حاکمیت از صنعت خودرو تاکید کرد: حمایت نباید منجر به رانت شده و نارضایتی مردم را بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید