صنایع خودروسازی، معدنی و غذایی قیمت‌ها را کاهش دهند

0
وزیر صمت
وزیر صمت گفت: شرکت های بزرگ مانند صنایع خودروسازی، معدنی و غذایی باید فرایندشان را اصلاح کنند، قیمت تولیداتشان را کاهش و کیفیت را افزایش دهند.

به گزارش نبض صنعت، سیدرضا فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه شرکتهای بزرگ باید به سمت تحقیق و توسعه و کارهای دانش بنیان حرکت کنند، اظهار داشت: سال گذشته تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش جانبی به‌ عنوان صادرکننده نمونه معرفی کردیم، اما امسال معیارهای انتخاب صادرکننده برتر بازنگری می شود و صادرکننده‌ای که محصول دانش‌بنیان صادر می‌کند، وزن و ضریب بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: اگر یک صنعت بزرگ با اقتصادی که دنبال خود به وجود آورده است به سمت دانش‌بنیان شدن برود، به‌ طور یقین می‌تواند گام‌های بزرگتری در این حوزه بردارد.

به گفته فاطمی امین، صنعت کشور به یک نقطه بلوغ رسیده و نیاز به جهش دارد.

وزیر صمت گفت: اگر صنایع دانش بنیان را در پروژه های بزرگ به حرکت در آوریم هم شرکتهای کوچک می توانند در قالب این طرح ها فعالیت کنند و هم تاثیرات مثبتی بر اقتصاد خواهد گذاشت. کارهای دانش بنیان را باید در کلان اقتصاد گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ترکیبی از مشوق ها، روابط فنی و استانداردها می تواند انگیزه ایجاد کند تا شرکتهای بزرگ به سمت دانش بنیان شدن بروند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید