اثرگذاری افزایش حقوق کارگر بر قیمت لبنیات

0
لبنیات
قیمت لبنیات
سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: هر تولیدکننده باید 51 درصد روی حقوق کارکنان خودش افزایش دهد، اما حق ندارد این را روی کالای خود حساب کند و قیمت گذاری محصولات لبنی هنوز اعمال نشده است.
به گزارش نبض صنعت، بنی طبا در مورد دستور یکی از مسئولان به کاهش قیمت اظهارکرد: مسئولی که دستور به این کار داده بود بعداً توضیح داد که منظورش 50 کالای اساسی بوده اما به طور کلی برخورد دستوری با قیمت گذاری کار درستی نیست.

وی افزود: اگرچه قیمت گذاری دستوری در کشور ما بیش از پنجاه سال سابقه دارد اما نتیجه چنین سیاستی این بوده تولیدکنندگان از بین رفتند و صنایع هم ضربه خوردند.

سخنگوی انجمن صنایع فراورده های لبنی درمورد قیمت لبنیات گفت: واقعیت این است که در حال حاضر برخی کالاهای لبنی با ضرر هم عرضه می شود، یعنی کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی، که مردادماه سال گذشته قیمت گذاری شدند و با وجود افزایش هزینه ها اما چندان تغییری در قیمت نداشتند.

بنی طبا با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد فقط یکی از متغیرهای هزینه تولید است گفت: هر تولیدکننده باید 51 درصد روی حقوق کارکنان خودش افزایش دهد اما حق ندارد این را روی کالای خود حساب کند و قیمت گذاری محصولات لبنی هنوز اعمال نشده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید