خودروسازان اروپا باید تا ۲۰۴۰ سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند

0
مدیر عامل شرکت آئودی اعلام کرد اروپا باید جسورانه عمل کرده و سوخت‌های فسیلی را از ۲۰۴۰ به‌طور کامل کنار و تمرکز خود را بر خودروهای برقی بگذارد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از رویترز، مدیر عامل شرکت آئودی فولکس‌واگن ضمن تقاضا برای توسعه سریع‌تر ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالت بایرن، مقر آئودی، گفت خودروسازان اروپا باید از 2040 سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند.

مذاکرات در مورد تحریم احتمالی واردات گاز روسیه در بحبوحه حمله مسکو به اوکراین فشار بر شرکت‌ها و دولت‌ها را جهت گسترش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش داده‌است. مرسدس‌بنز هم قول داده سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش انرژی‌های بادی و خورشیدی را توسعه دهد.

مارکوس دوزمن، مدیرعامل آئودی در یک کنفرانس گفت:«بیایید به‌عنوان یک اروپایی جسورانه عمل کرده و سوخت‌های فسیلی را از 2040 به‌طور کامل کنار بگذاریم. ما باید تمام انرژی خود را صرف خودروهای برقی برای حمل‌ونقل فردی کنیم».

شرکت آئودی از 2033 فروش خودروهای دارای موتور احتراق داخلی را متوقف می‌کند. فولکس‌واگن، شرکت مادر آئودی هم این اقدام را از 2035 در اروپا و بعد در چین و آمریکا انجام می‌دهد.

اما سایر خودروسازان مثل BMW در مورد تمرکز صرف بر تولید خودروهای برقی هشدار داده‌اند چون تقاضا برای خودروهای احتراقی هنوز هم بالاست.

دولت آلمان اعلام کرده قصد دارد تا 2030 زغال‌سنگ را به‌طور کامل کنار بگذارد و تمام نیاز خود به برق را تا 2035 از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید