مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، برنامهها و دیدگاههای خود را درباره توسعه خودروهای پاک تشریح و بر داخلیسازی حداکثری تولید تارا هیبرید تاکید کرد.
به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی، در اختتامیه دومین همایش بینالمللی قوای محرکه نوین، بر نقش چهار صنعت پایه فولاد آلیاژی، پتروشیمی، ماشینسازی و الکترونیک در خودکفایی صنعتی تاکید کرد و گفت: سهم ورق فولادی داخلی در تولید خودروهای ایرانی افزایش یافته است؛ برای مثال در پروژه تارا هیبرید این سهم ۶۰ درصد خواهد بود.
وی افزود: با این حال، تامین برخی مواد اولیه و قطعات الکترونیکی هنوز به واردات وابسته است و حمایت نهادهای سیاستگذار و بانک مرکزی ضروری است.
پیرمحمدی همچنین به همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایرانخودرو پروژههای تحقیق و توسعهای در حوزه پوشش بدنه، پلیمرها و خودروهای هیبریدی را با دانشگاهها دنبال میکند تا قطعاتی نظیر پک باتری و سامانههای کنترل خودرو بومیسازی شوند.
وی درباره نقشه راه تولید خودروهای پاک اظهار کرد: نخستین خودروی هیبریدی با مصرف کمتر از پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سال آینده تولید انبوه خواهد شد و ظرفیت تولید هیبریدی در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. هدف بلندمدت، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هیبریدی با بومیسازی نسل جدید باتریها و گیربکسها و کاهش وابستگی به واردات سوخت است.
مدیرعامل ایرانخودرو توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را راهبرد اصلی مقابله با آلودگی و کاهش مصرف سوخت دانست و بر اهمیت حمایت مستمر از تحقیق و نوآوری و همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد.
انتهای پیام