فروش یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی لکسوس

0
لکسوس RZ شرکت تویوتا موتور اولین مدل الکتریکی از این خودروساز لوکس خواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، این خودروساز در ۲۰ آوریل اعلام کرد که شرکت تویوتا موتور در حال ورود به بازار خودرو‌های الکتریکی لوکس (EV) با لکسوس RZ کاملا جدید خود است که اولین مدل از خودرو رده بالای این شرکت خواهد بود.

تا سال ۲۰۳۰، این خودروساز جهانی به دنبال این است که تمام خودرو‌هایش در اروپا، آمریکای شمالی و چین را برقی کند. لکسوس RZ که منحصراً به عنوان یک مدل خودروی الکتریکی توسعه یافته است، یک نوع SUV است که در سراسر جهان محبوبیت دارد و با یک بار شارژ کامل تا مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی می‌کند.

تویوتا قصد دارد مدل EV را در زمستان یا بعد از آن عرضه کند و قیمت و مناطق فروش را بعداً اعلام خواهد کرد.

اکنون برند لکسوس عمدتاً در بازار‌های آمریکای شمالی، چین و اروپا به فروش می‌رسد. این کشور‌ها و مناطق بیش از ۸۰ درصد از واحد‌های فروش را تشکیل می‌دهند. در میان این مناطق، وسایل نقلیه الکتریکی نیز محبوبیت خود را افزایش داده اند، بنابراین تویوتا امیدوار است که با لکسوس RZ خود شروع به نفوذ کند.

در ماه دسامبر، این خودروساز هدف افزایش فروش جهانی خودرو‌های برقی خود را به ۳.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ اعلام کرد.

از این تعداد، برند لکسوس قرار است ۱ میلیون دستگاه را به خود اختصاص دهد که پیشتاز فروش خودرو‌های برقی این خودروساز است.

خودرو‌های برقی در حال حاضر بازار محدودی دارند، زیرا قیمت‌ آنها به دلیل باتری‌های گران قیمتشان بالاتر است. با این حال، گفته می‌شود که مصرف کنندگانی که یک وسیله نقلیه لوکس را انتخاب می‌کنند، به احتمال زیاد قادر به پرداخت قیمت بالای خودرو‌های برقی هستند.

تویوتا قصد دارد به تولید خودروهای برقی اضافه شود؛ آئودی AG وابسته به فولکس واگن آلمان و مرسدس بنز AG قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ و تا سال ۲۰۳۰ تمام خودرو‌های خود را به خودرو‌های برقی تبدیل کنند. انتظار می‌رود این تغییر به رقابت شدید در فروش خودرو‌های برقی در بازار خودرو‌های لوکس دامن بزند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید