چادرملو به دنبال افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی

0
مدیر مجتع صنعتی چادرملو با اشاره به عملکرد مطلوب تولید در واحد های معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در سال گذشته حدود 12 میلیون تن کنسانتره و 3 میلیون و 800 هزار تن گندله تولید کردیم.

به گزارش نبض صنعت، وحید خلیلی در یک نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته علیرغم کاهش تولید ۱۵۰ هزارتن فولاد به دلیل خاموشی های اعمال شده برق، بالغ بر یک میلیون و 50 هزار تن شمش فولادی و یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن آهن اسفنجی تولید کردیم که شمش مازاد فروش داخلی به کشورهای متقاضی که خواهان گرید های جهانی است صادر شده است.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو گفت: شرکت هایی همانند چادرملو محرک رشد اقتصادی کشور هستند همانطور که سالی بسیار خوب در بازار بورس اوراق بهادار داشتیم و در هر کجای کشور که زمینه توسعه موجود باشد شرکت چادرملو آماده مشارکت و سرمایه گذاری است.

خلیلی با اشاره به طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد افزود : با این ابتکار و اقدام ۳ شرکت بزرگ معدنی و صنعتی از بروز بحران های آتی ناشی از کمبود آب شیرین پیشگیری شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط بدنه صنعت و مراکز علمی، پژهشی، دانش بنیان و ماشین سازان داخلی گفت: در راستای این همکاری ها حدود ۳۰ هزار قطعه صنعتی مورد نیاز خود را بومی سازی کرده ایم .

وی همچنین با اشاره به بحث زیرساخت های گاز، آب و برق در این شرکت صنعتی گفت: صنعت فولاد جزء صنایعی است که وقتی در جایی شکل بگیرد نیازمندی های خاص خود را دارد. خوشبختانه با پروژه انتقال آب مشکل ما در بخش آب حل شد اما همچنان با بهره گیری از فناوری های نوین در جهت صرفه جویی انرژی تلاش می کنیم به طوری که هم اکنون در مجتمع صنعتی چادرملو به ازای هر تن فولاد کمتر از یک متر مکعب آب مصرف می شود و این کمترین میزان آب مصرفی برای صنعت فولاد است که به دلیل برخورداری از فناوری های نوین، روش هات شارژ و بازگرداندن آب مصرفی به چرخه تولید اتفاق می افتد و در زمینه مصرف برق نیز با وجود برخورداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق تنها 180 مگاوات برق مصرفی سالانه این مجتمع است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید