قالیباف: با پول پراید می‌توان خودروی باکیفیت عالی وارد کرد

0
قالیباف
رئیس مجلس گفت: با 200 میلیون تومان پول پراید می توان خودروهای باکیفیت بسیار عالی به کشور وارد کرد.

به گزارش نبض صنعت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه 10 اردیبهشت) قوه مقننه و  در پاسخ به تذکر نماینده ساری در خصوص ضرورت ساماندهی صنعت خودرو، گفت: مصوبه واردات خودرو که مورد بحث قرار گرفت در دو جلسه مفصل در صحن مجمع با حضور بنده و رئیس کمیسیون صنایع مطرح شد که نهایتا یک الی دو بند اصلاحی از باب جمع‌بندی جلسه صورت گرفت اما کلیات آن تأیید شد.

وی با اشاره به اینکه بحث خودرو در کشور از جمله بحث‌های کارشناسی و مهم محسوب می شود، اظهار کرد: بحث واردات خودرو به این شکل نیست که فقط خودرو وارد کنیم از این رو در قانون نیز به این امر و به تولید نیز توجه شده است. اکنون روش تولید در کشور دارای اشکالات فنی است که باید به آن توجه کنیم که در این خصوص در مجمع پس از رأی گیری درباره آن به صورت مفصل توضیح دادم که چگونه باید بحث خودرو را در کشور اصلاح کنیم.

رئیس مجلس افزود: اینکه امروز قیمت تمام شده خودرویی مانند پراید 200 میلیون تومان است در محاسبه‌ای با ارز معادل حدود 25 هزار تومان، خودروهایی با 5 هزار الی 5 هزار و 500 دلار با کیفیتی بسیار عالی وجود دارد که می‌تواند به کشور وارد شود، این خواسته مجلس بوده و مجمع نیز با آن همراهی کرد. این موضوع در ارتقاء کیفیت تولید، قیمت تمام شده و تیراژ تولید موثر خواهد بود لذا از پافشاری مجلس و همراهی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید