کاهش چشمگیر قاچاق پوشاک

0
پوشاک قاچاق
مدیرکل هماهنگی و امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هدف ما فقط حمایت از تولیدکننده است و همین حوزه پوشاک که رتبه دوم قاچاق کشور را داشت الان به مرتبه بعد از 10 در میان گروه‎‌های کالایی رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، یاسر سوادکوهی با بیان اینکه تشخیص کالای ایرانی و خارجی نیازمند بحث شناسه کالا (ماده 13 قانون) است اظهار داشت: تولیدکنندگان و واردکنندگان از قبل در جریان این موضوع بودند اما وضعیت ما در سطح عرضه طوری است که نمی توانیم شخیص دهیم کدام کالا داخلی و کدام کالا خارجی است و دلیلش هم افزایش تقلب است.

وی افزود: فرهنگ سازی ضعیف باعث شده که برخی کالاها که در داخل تولید می شوند با برند خارجی به فروش برسند که این تخلف است و هیچ ربطی هم به قاچاق ندارد؛ در حقیقت نتیجه جمع آوری چندین پرونده در سطح عرضه است و لذا اگر تکلیف شناسه کالا تعیین شود می توان داخلی و خارجی بودن کالا را به راحتی تشخیص داد.

مدیرکل هماهنگی و امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین از ابلاغ دستورالعمل به استانداران سراسر کشور طی هفته گذشته نیز سخن گفت و افزود: طبق این ابلاغیه، طرح پوشاک از بیستم فروردین ماه باید در کل کشور به صورت مستمر اجرا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا شامل چهار مرحله در مبادی ورودی، مسیر حمل و نقل، محل دپو و انبار و سطح عرضه است گفت: برخی آقایان سودجو و فرصت طلب راه های مفرّی ایجاد می کنند که تشخیص کالا برای ما سخت می شود از جمله اینکه برخی کالاهای تولید داخل به اسم خارجی جاساز و فروخته می شوند در صورتی که اگر کالا شناسه داشته باشد می توان آن را ردیابی کرد.

سوادکوهی اظهار کرد: ما برای کالاهایی که شناسه می گیرند ضوابط اختصاصی داریم و بر اساس آن می توانیم ورود و خروج و حمل و نقل و تولید را رصد کنیم.

مدیرکل هماهنگی و امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: هدف ما فقط حمایت از تولیدکننده است و تا به الان هم تمام توان خود را گذاشته ایم و همین حوزه پوشاک که رتبه دوم قاچاق کشور را داشت الان به رتبه بعد از 10 در گروه‎‌های کالایی رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید