مافیای خودرو معرفی شد

0
خط تولید خودرو
یک کارشناس صنعت خودرو تولیدات دو شرکت بزرگ خودروسازی را یک ذلت ملی دانست و نام چند مافیای قطعه سازی در این صنعت را رسانه ای کرد.

به گزارش نبض صنعت، علی خاکساری در خصوص نفوذ مافیا به صنعت خودروسازی اظهار کرد: این صنعت در ابتدا به خوبی پیش می رفت ولی امروز مردم ایران جان و مال خود را در این صنعت می گذارند.

خاکساری با ابراز امیدواری نسبت به تغییر مسیر خودروسازی در دولت جدید، گفت: سیاست گذاری دولتها بر ضد ایران و مردم و محیط زیست است و مجالس نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

وی یادآور شد: در دهه اول این صنعت، به خوبی پیش رفتیم و اگر همان روال را ادامه می دادیم به صورت واقعی صادر کننده یکی از بهترین خودروها بودیم.

خاکساری ادامه داد: حتی زمانی که در جنگ بودیم چون مدیران تقلبی بر سر کار نیامده بودند، کیفیت خوب بود ولی از ابتدای دهه 70 بسیاری مدیران مسئله خودروی ملی را مطرح را مطرح کردیم که عده ای به شدت برای این کار و خون مردم جیب بزرگی دوختند.

وی گفت: این ها لابی هایی به شدت قوی در دولت و مجلس به راه انداختند.

خاکساری در خصوص ماجرای معضل ایربگ ها ادامه داد: جنایتی که اینها کردند اصلا قابل تصور نیست.

وی گفت: مشکل زمانی آغاز شد که آقایان قطعه ساز خواستند کمک مالی هنگفت از دولت و مجلس دریافت کنند و خودشان اقدام به قطعه سازی کنند. البته نه بدین معنا که توان مهندسی و تولید در کشور نداشته باشیم ولی مدیریت فعلی درپی افزایش توان کشور نیست.

خاکساری گروه قطعه سازی عظام، کروز و جهانگیری –وزیر 30 ساله گذشته- را به عنوان مافیای خودروسازی معرفی کرد و گفت: اینها به قدری ریشه دوانده اند که حالا حالا ها ریشه گرانی ها ادامه دارد و فرقی نمی کند چه دولتی برسر کار باشد.

همچنین روح الله ایزد خواه، نماینده مجلس در این مورد اظهار داشت: بنده مسئول شناسایی مافیا نیستم ولی خودروسازی تحت سیطره یکسری سیاست ها بوده و هست.

وی همچنین واردات پژو را خیانتی به کشور دانست و افزود: ما زمان توانمندی خود را سوزانده ایم و فرصت را به کسانی دادیم که با تحریم جمع می کردند و می رفتند.

ایزدخواه معتقد است وقتی در حوزه موشک سازی با وجود تحریم توانستیم از دنیا فناوری بگیریم، در حوزه خودرو نیز می توانستیم.

خاکساری نیز در این میان یادآور شد: ما در صنعت خودرو هیچگاه تحریم نیستیم و نخواهیم بود و مسئولان دروغ می گویند و شما ساده هستید و باور می کنید.

ایزدخواه گفت: ما فرق دروغ را از غیر دروغ تشخیص می دهیم. چرا ما از ژاپن خودرو وارد نکردیم و سراغ فرانسه رفتیم؟

خاکساری در این باره گفت: ریشه معضل ما در پاریس است.

ایزدخواه نیز تاکید کرد: ما می توانیم خودروساز شویم و مسیر گذشته قطعا غلط بوده است.

وی همچنین در واکنش به دهقانی که پاسخ داده بود اگر وزیر جلوی شما می ایستد چرا او را استیضاح نمی کنید، گفت: بنده به عنوان یکی از 290 نماینده همه تلاشی برای صنعت خودرو کرده ام و معتقدم واردات معجزه نمی کند ولی امروز که تقاضای کاذب شکل گرفته و خودروساز و مردم در آن دخیل هستند، راهکار واردات است تا بازار را بشکنیم.

خاکساری توصیه کرد: مجلس دست مافیا و آنهایی که منفعت طلبی می کنند را رو کند و ایزدخواه نیز تاکید کرد بنده در این حوزه مسئول نیستم.

خاکساری از این رو که مجلس بالاترین قدرت را دارد وارد بحث شد و افزود: شما زحمت کشیده اید ولی به عنوان یک ایرانی تولید ایران خودرو و سایپا را یک ذلت می دانم ولی مردم چاره ای ندارند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید