دولت در حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس را به درستی اجرا نکرد

0
فروشگاه
رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت با تفسیر به رای، قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کرده است، گفت: عرضه آرد صنف و صنعت به قیمت آزاد مغایر با سیاست‌های مجلس است.

به گزارش نبض صنعت، علی اصغر عنابستانی با بیان اینکه دولت باید برای حذف ارز ترجیحی طبق قانون اقدام می‌کرد، گفت: براساس آنچه ما در قانون بودجه 1401 مصوب کردیم قرار بود اگر دولت بخواهد روش پرداخت یارانه ارز ترجیحی را تغییر دهد باید در قالب کالابرگ انجام دهد و به گونه‌ای تدبیر کند که هیچ کدام از کالاهای اساسی به نسبت شهریورماه 1400 تغییر قیمت نداشته باشند و به هیچ وجه گران نشوند.

اجرای ضعیف مصوبه مجلس توسط دولت باعث گرانی کالاهای اساسی شده است

وی ادامه داد: متاسفانه دولت در اجرای این مصوبه تغییر ایجاد کرده و ضعیف عمل کرده است و باعث گران شدن کالاهای اساسی شده است و چنانچه برای این بخش یارانه هم پرداخت کند به هدف نخورده و مشکلی را حل نکرده و فقط موجب تورم عمومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظر مجلس در این رابطه به طور کامل مشخص بوده و اختیار مدیریت حذف ارز ترجیحی را به دولت داده است و آن را مکلف کرده است که چنانچه بخواهد روش پرداخت یارانه ارز ترجیحی را تغییر دهد باید به گونه‌ای اقدام کند که قیمت کالاهای اساسی به نسبت شهریورماه 1400 هیچ تغییری پیدا نکند.

وی افزود: اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده است به ویژه در مورد آرد صنف و صنعت که با قیمت آزاد عرضه شد موجب گران شدن برخی اقلام شده که با سیاست‌های مجلس همخوانی ندارد و دولت حق نداشت چنین اقدامی انجام دهد و حداقل باید ابتدا در یک بسته کامل حذف ارز ترجیحی را تکمیل کرده و با مردم در این رابطه صحبت می‌کرد و یارانه این بخش را به مردم تحویل می‌داد سپس قیمت‌ها را تعدیل می‌کرد.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: هم‌اکنون عملکرد ضعیف دولت در اجرای قانون بودجه هم قیمت نان و هم نهاده‌های دامی را تحت تاثیر قرار داده است در حالیکه قرار نبود قیمت کالاهای اساسی گران شود بنابراین در این شرایط حتما دولت باید به مردم توضیح دهد که قرار است چه اقدامی در جهت ساماندهی بازار انجام دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید