راه‌اندازی غرفه فرش ایران در جام جهانی قطر

0
فرش دستباف
فرش دستباف
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی غرفه فرش ایران در جام جهانی قطر خبر داد و گفت: این غرفه بعد از جام جهانی دائمی خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، محمد مهدی برادران در مراسم چهاردهمین المپیاد فرش دستباف با بیان اینکه در حوزه فرش قصورهایی داشتیم‌ اما عملکرد فعلی رو به رشد است، اظهار کرد: اخیرا مرکز ملی فرش با امیر قطر رایزنی کرده و قرار شده ایران در دوره جام جهانی در قطر غرفه فرش داشته باشد. این غرفه بعد از جام جهانی دائمی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش چالش‌هایی از جمله بازاریابی، مشکلات مالی و مواد اولیه وجود دارد، تصریح کرد: به طور کلی تولید فرش مزیت نسبی ایران و قابل اتکا است، چرا که زیست بوم فرش طی سال‌ها در کشور شکل گرفته و باید استفاده کنیم. همانطور که ما نمی‌توانیم خودرویی مثل بنز بسازیم، بقیه کشورها هم نمی‌توانند فرش مشابه فرش ایران تولید کنند.

محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار و ۳۸۰ نفر در استان تهران در حوزه قالیبافی و حرف وابسته فعال در بخش فرش دستباف اشتغال دارند.

اما به گفته وی از بیش از ۴۰ هزار فرد فعال در بخش‌های مختلف قالیبافی، فقط ۷۰۳۱ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر در تهران ۱۸۲ جواز برای کارگاه‌های تولید طراحی و مرمت فرش دستباف و ۳۳۵۷ مجوز مشاغل خانگی فرش دستباف در تهران صادر شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید