واردات خودروی زیر ۸۰۰ میلیون تومان امکان پذیر نیست

0
خودرو خارجی
خودرو خارجی
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در صورتی که نظام تعرفه گمرک تغییر نکند، انتظار واردات خودرو کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان به جا نیست.

به گزارش نبض صنعت، فربد زاوه اظهار داشت: هر گونه محدودیتی در واردات خودرو، در بازار اثر گذار است، در کنار آن‌ موضوع هزینه‌ها، مسئله مربوط به تعرفه گمرک بی تاثیر نخواهد بود.

برخی شایعات در خصوص محدودیت های واردات خودرو در فضای مجازی پخش شده که قرار است خودروسازان و وزارت صمت واردات خودرو را انجام دهند که زاوه می گوید: اگر این صحبت ها صحت داشته باشد نشان می دهد فرآیند واردات با اخلال های اساسی مواجه می شود.

یک کارشناس صنعت خودرو در این مورد می گوید: مشخص نیست آئین نامه اجرایی طرح واردات خودرو چیست. اگر سقف ارزشی نیز بگذارند، تعداد واردات را محدود می کند.

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: قرار است بندی قانونی در قیمت گذاری خودرو‌های وارداتی اعمال شود و گزینه های دیگر مانند نرخ ارز، کالای داخلی، میزان عوارض در نظر گرفته شود.

نرخ ارز در سال‌های گذشته ۴۲۰۰ بوده است که امسال با ۲۴ هزار تومان محاسبه خواهد شد و تعرفه‌ها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده و کاهشی نبوده است.

رضا فاطمی امین، وزیر صمت اعلام کرد که قرار است خودروهای وارداتی وارد بازار شود که همراه با برخی محدودیت ها از جمله قیمت و مصرف سوخت خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید