واردات رسمی پارچه افزایش یافت

0
پارچه، نساجی
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات رسمی پارچه بیشتر شده است، گفت: گلوگاه ما در صنعت نساجی، پارچه است که بخشی از آن به طور غیررسمی وارد کشور می شود. به همین دلیل لازم است برای زنجیره صنعت نساجی، برنامه جامع تدوین شود.

به گزارش نبض صنعت، افسانه محرابی با اشاره به اینکه نساجی‌ها مواد اولیه خود را از پتروشیمی ها تهیه می کنند، افزود: تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تامین نقدینگی سه موضوع مهمی است که می تواند ارتقا و پیشرفت تمامی صنایع به ویِژه صنایع نساجی را رقم بزند.

وی با اشاره به سابقه ایران در صنعت نساجی خاطرنشان کرد: اکنون تامین کل زنجیره نساجی در کشور انجام می شود گرچه در زمینه پوشاک ضعیف تر عمل شده اما اقدامات خوبی در دست اقدام است.

محرابی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی ادامه داد: هر حمایت و همراهی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت لازم باشد در این راستا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته واردات رسمی پارچه بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته میزان واردات غیررسمی پارچه از پوشاک بیشتر بود اما با اقدامات انجام شده، از واردات غیررسمی یا همان قاچاق به شکل جدی تری جلوگیری می شود.

محرابی افزود: تا پارچه داخلی تامین نشود، نمی توانیم اجازه واردات ندهیم اما هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد تا تولید پارچه در کشور افزایش یابد.

محرابی همچنین بر برندسازی و ساماندهی واحدهای کوچک نساجی نیز تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید