دومینوی گرانی ادامه دارد/رب گوجه فرنگی نایاب شد

0
رب گوجه فرنگی نایاب شد
در شرایطی که مسئولان دولتی می گویند به جزء 4 قلم کالای اساسی، قیمت سایر محصولات افزایشی ندارد شاهد دومینوی گرانی در بازار هستیم و حالا ظاهرا نوبت به گران شدن رب گوجه فرنگی رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، بعد از افزایش قیمت تن ماهی، ماکارونی، روغن موتور، سس مایونز و محصولات شوینده، حالا دومینوی گرانی به رب گوجه فرنگی رسیده و گشتی در بازار محصولات غذایی از نایاب شدن رب گوجه فرنگی در مراکز عرضه کالا و فروشگاه های زنجیره ای حکایت دارد.

بررسی بازار محصولات غذایی نشان می دهد که توزیع رب گوجه فرنگی در بازار بسیار محدود شده به طوری که این محصول غذایی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای پیدا نمی شود.

مسئول فروش یکی از فروشگاه های زنجیره ای در این مورد به خبرنگار نبض صنعت گفت: چند روز است که شرکت های توزیع، رب گوجه فرنگی به فروشگاه ها ارائه نکرده اند و به همین دلیل با نبود این محصول روبرو هستیم.

در این مورد قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی نیز اظهار داشت: علی رغم موجود بودن مواد اولیه، کارخانه‌های تولیدکننده رب گوجه فرنگی عرضه آن را محدود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه تامین مواد اولیه تولید رب گوجه فرنگی وجود ندارد و فصل گوجه‌فرنگی نیز هست، اما به نظر می‌رسد کارخانه‌های تولیدکننده رب از اقدام سایر کارخانه‌ها در ماه‌های قبل الگوبرداری کرده‌اند و رب گوجه فرنگی توزیع نمی‌کنند.

دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی در مورد وضعیت عرضه روغن نباتی در بازار نیز گفت: روغن نباتی در بازار به اندازه نیاز وجود دارد، ولی کارخانه‌ها در ازای ۳ کارتن روغن، یک کارتن کیک نیز به خرده‌فروشی‌ها تحویل می‌دهند.

به نظر می رسد وزارت صمت و سازمانهای ناظر به خوبی به وظیفه خود در قبال کنترل بازار عمل نمی کنند که هرچند روز یکبار شاهد افزایش خودسرانه قیمت ها یا توقف عرضه کالا به بازار هستیم.

طی روزهای اخیر برخی تولیدکنندگان بدون دریافت مجوز از سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت تولیداتشان اقدام کرده اند که می توان به صنایع شوینده و همچنین صنعت لوازم خانگی اشاره کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید