نامه نگاری وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس را تعلیق کرد

0
عرضه خودرو در بورس
در پی نامه نگاری معاون وزیر صمت با بورس کالا در خصوص غیرقانونی بودن عرضه خودرو در بورس، مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالا عرضه خودرو را در این بورس تعلیق کرد.

به گزارش نبض صنعت، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه ای به سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران عرضه خودرو در بورس کالا را غیرقانونی خوانده است.

در این نامه که منوچهر منطقی به سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ارسال کرده نوشته شده است: در شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در تایخ 28 مهر سال گذشته مسئولیت تنظیم بازار خودرو از جمله تدوین و ابلاغ راهنماها و دستورالعمل های تنظیم قیمت بر عهده وزارت صنعت معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار است.

به موجب این مصوبه خودروهایی که بر مبنای مصوبه شورای رقابت مستثنی از نظام قیمت گذاری بودند نیز شامل مصوبه فوق الذکر می باشند. لذا عرضه خوردو در بورس کالا مغایر با این مصوبه است.

در پی این نامه نگاری، مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا تا زمان رفع ابهام توسط شورای‌ عالی بورس تعلیق می‌شود.

مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای بیان کرد: علی‌رغم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا با توجه به نامه روز گذشته معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود.

در متن نامه «محمد نوروزپور» مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران آمده است: با توجه به نامه روز گذشته معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت که پایان وقت اداری به بورس کالا ارسال شد، مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی و با توجه به ابهامات حقوقی در خصوص امکان تسری مصوبه مذکور به عرضه خودرو در بورس کالا، موضوع جهت اتخاذ تصمیم به شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار ارجاع شد.

اردیبهشت امسال نیز مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت در نامه ای با عنوان «درخواست تجدیدنظر در فرآیند پذیرش خودرو» به مدیرعامل بورس کالای ایران، ممانعت از عرضه خودرو در بورس کالا را خواستار شده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید