فروش اجباری برخی اقلام خوراکی همراه روغن نباتی

0
روغن نباتی
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به اتفاقاتی که طی یک سال و نیم گذشته درمورد روغن افتاد، شرکت های توزیع کننده هم نهایت استفاده را از این فضا برده و به همراه روغن کالاهایی مانند رب گوجه فرنگی را به اجبار به بنکداران می دهند.

به گزارش نبض صنعت، قاسمعلی حسنی در مورد اینکه بسیاری از شرکت ها روغن را همراه کالای دیگری می فروشند، اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که طی یک سال و نیم گذشته درمورد روغن افتاد، شرکت های توزیع کننده هم نهایت استفاده را از این فضا کرده و به همراه روغن کالاهایی مانند رب گوجه فرنگی، تن ماهی، کیک و اقلام دیگر را هم به اجبار به بنکداران می دهند.

وی افزود: این مدل کارها در گذشته هم سابقه داشته اما بعد از آزادسازی و اصلاح قیمت ها از طرف دولت و جهانی سازی قیمتها در ایران و با وجود اینکه قیمتها افزایش یافته و هیچ بهانه دیگری هم وجود ندارد اما شاهدیم که اگر خرده فروشی سه کارتن روغن خوراکی دریافت می کند در کنار آن باید یک کارتن کیک هم خریداری کند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اصلاح سیستم توزیع را ضروری دانست و گفت: اگر دولت اجازه دهد که بنکداران به عنوان بخشی از سیستم بازرگانی واردات روغن را بدون نیاز به وام دولت و سیستم بانکی آزاد انجام دهند دیگر اینگونه محتاج شرکت های تولیدی نخواهیم شد.

حسنی اظهار کرد: پتانسیل تولید محصولات روغنی در ایران هنوز به حدی نرسیده که از واردات بی نیاز شویم لذا اگر روغن را آزاد وارد کنیم ضربه ای به تولید و تولیدکننده داخلی وارد نمی شود.

وی با بیان که دو برابر و نیم مصرف رب گوجه فرنگی در کشور تولید داریم گفت: در حال حاضر اتحادیه و انجمن تولیدکنندگان به دلیل افزایش قیمت ها با سازمان حمایت نشست هایی برگزار می کنند تا به یک قیمت توافقی برسند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید