وظایف وزارت صمت و استاندارد برای رفع مخاطرات باروری ابلاغ شد

0
مخاطرات باروری
وظایف وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد برای رفع تهدیدات و مخاطرات باروری مشخص و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، طبق دستورالعمل اجرایی ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور ابلاغ شده وظایفی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد تعیین شده است.

بر این اساس، وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسبت به توانمندسازی صنایع پدافند زیستی و تولید تجهیزات و محصولات پزشکی و آزمایشگاهی اَمن، بومی، خوداتکا و مورد نیاز در حوزه تشخیص عوامل ناباروری اقدام و به سازمان پدافند غیرعامل کشور گزارش کند.

همچنین وزارت صمت موظف به شناسایی عوامل تهدیدات و مخاطرات باروری شیمیایی و عوامل تهدیدات و مخاطرات باروری حوزه امواج در کنار دیگر دستگاه های مرتبط شده است.

طبق دستورالعمل اجرایی ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دستگاه‌های اجرایی مشمول موظفند با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران (پژوهشگاه استاندارد) ظرف مدت شش‌ماه نسبت به بازنگری، اصلاح، به‌ روزرسانی و رفع خلاء‌ استانداردهای تخصصی در حوزه‌ مواد و فرآورده‌های غذایی داخلی و وارداتی، محصولات و نهاده‌های فنآورانه، آب و منابع طبیعی، غذا، دارو و صنایع مرتبط با آن و سایر حوزه‌ها براساس تهدیدات و مخاطرات باروری اقدام کنند.

در عین حال، سازمان ملی استاندارد ایران موظف است با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور، پیش‌نویس استانداردهای تخصصی این سازمان و دستگاه‌های اجرایی در حوزه تهدیدات و مخاطرات باروری را با اولویت در کمیته‌های ملی استاندارد/شورای‌عالی استاندارد طرح، تصویب و ابلاغ کند و با نظارت بر اجرای استانداردهای ابلاغی، ارزیابی اجرای آنها را به سازمان پدافند غیرعامل کشور گزارش کند.

بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به همه عوامل تهدیدزا در حوزه‌های مشخص که منجر به کاهش باروری می‌شود، تهدیدات و مخاطرات باروری اطلاق می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید