قیمت سیمان هفته آینده کاهش می یابد

0
سیمان
سیمان
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با تامین برق کارخانه های سیمان و افزایش عرضه این محصول در بورس کالا، هفته آینده قیمت سیمان در بازارکاهش می یابد.

به گزارش نبض صنعت، عبدالرضا شیخان اظهار داشت: شایعه قطع برق صنعت سیمان در هفته‌های گذشته باعث شد تا خریداران با ورود به بورس کالا میزان تقاضا را افزایش دهند و قیمت‌ها را بالا ببرند، همچنین عرضه سیمان به بازار کاهش یافت.

وی ادامه داد: با ابطال حدود ۶۰ معامله سیمانی از سوی بورس کالا در هفته جاری، این عرضه‌های ابطال شده همراه با کف عرضه ۱.۳ میلیون تنی هفتگی در روز یکشنبه آینده (۲۹ خردادماه) عرضه خواهد شد که به‌ طور قطع این میزان عرضه که بیش از حد است منجر به شکسته شدن قیمت‌ها خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در جلسه اخیر اعضای این انجمن با وزیر نیرو مقرر شد برق مورد نیاز برای تولید پنج میلیون تن سیمان تامین شود.

وی افزود: با مدیریت دیماند اختصاص داده شده از سوی واحد‌های تولیدکننده سیمان و همچنین شرکت‌های برق منطقه‌ای، خللی در تولید سیمان به وجود نخواهد آمد و التهابات موجود در این زمینه فروکش خواهد کرد.

شیخان گفت: صنعت سیمان با ۷۰ درصد دیماند برق خریداری شده نیز می‌تواند تولید خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانجات و التهاب بازار نباشیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید