تاسیس و تجهیز کارگاه تعمیر ولوهای صنعتی ذوب آهن

0
در سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین در راستای نیل به اهداف کلان شرکت و همسو با سیاست های کشور در راستای استفاده بهینه از منابع داخلی، کاهش وابستگی ذوب آهن اصفهان به تولیدکنندگان خارجی به عنوان خط مشی اصلی تعریف شد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ذوب آهن اصفهان، محمدرضا امین صبوری مدیر مهندسی تولید و توزیع برق در این مورد گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی ولو در واحدهای این مدیریت، چه از نظر تنوع اندازه و چه از نظر تنوع فشار کاری مورد استفاده قرار می گیرد،پیشنهاد تاسیس و تجهیز کارگاه سرویس و تعمیر ولوهای صنعتی کارخانه ذوب آهن اصفهان از طرف پرسنل این مدیریت در نظام پیشنهادات ارائه و مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل در این پروژه، مدیریت مهندسی تولید و توزیع برق پیش قدم شد و با همکاری شرکت مهندسی و پویش ساخت به صورت پایلوت، طرح را برای ولوهای منتخب نیروگاه های حرارتی و مرکزی اجرا کرد.

وی افزود: مطالعات و امکان سنجی اجرای این پروژه توسط کارشناسان نیروگاه حرارتی همکاران ملک محمدی، سعیدی و جواهران انجام شد. این تیم کارشناسی پس از رایزنی ها و برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان شرکت مهندسی و پویش ساخت نقشه راه این پروژه را در قالب کار گروهی تدوین کردند. محور اصلی فعالیت این کارگاه ، بازسازی و احیاء ولوهای از رده خارج با استفاده از توان متخصصین داخلی و کمترین هزینه تعریف شد. با فعالیت کارگاه ولو از زمان آغاز پروژه صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای برای کارخانه حاصل شده است.

عبدالرضا توکلی معاون تولید مدیریت تولید و توزیع برق نیز در ادامه خاطر نشان کرد: پیش از شروع کار این کارگاه، اکثر ولوهای قابل سرویس و بازسازی در کارخانه اسقاط و ولو نو خریداری یا برای تعمیر برون سپاری می شد. در حال حاضر در بخش های مختلف با ولوهای اسقاطی روبرو هستیم که با سرویس می توانند مجددا استفاده شوند. با پیگیری های صورت گرفته زیرساخت های سرویس ولو مهیا شده است و در گام بعدی تعمیرات ولو هم در این کارگاه انجام می شود.

وی اظهار کرد: در حالی که برای رفع محدودیت های تولید برق در نیروگاه حرارتی، تصمیم بر خرید ولوهای پروانه ای دیگ بخار گرفته شده بود، با تلاش و همراهی پرسنل تعمیرات نیروگاه حرارتی و تلاشگران کارگاه ولو با موفقیت سه عدد از این ولوها سرویس و تحویل بهره بردار شدند. سرویس و بازسازی ولو دروازه ای ۱۰۰۰ آب سیرکوله نیروگاه حرارتی هم بخش دیگری از فعالیت این کارگاه است.

همکاران مدیریت تولید توزیع برق از همراهی و همدلی پرسنل تعمیرات نیروگاه ها و شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن و تمام کسانی که برای موفقیت این پروژه صمیمانه تلاش کردند ، قدردانی کردند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید