شعارسال در اجرا دچار ضعف است

0
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مدیران ارشد و میانی در اجرای شعار سال عملکرد ضعیفی داشته اند.

به گزارش نبض صنعت، رحمت الله فیروزی در رابطه با الزامات تحقق شعار سال اظهار کرد: در مطالبات رهبری همواره آمده است که هدف تحقق شعار می باشد و نوشتن سر برگ کفایت نمی کند.

تاکید بر تولید و سرمایه گذاری نیز نشان می دهد همه کسانی که باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، موفق نبوده اند و میان مدیریت اجرایی میانی فاصله زیادی وجود دارد.

وی برطرف نکردن موانع را نیز گوشزد کرد و گفت: مانع زدایی از تولید و اشتغال به هم ارتباط دارد که باید عزمی عمومی در همه ارگان ها به وجود آید. مثلا اگر سرمایه گذار نیازمند باشد چندین ماه دوندگی کند، [دلسرد شده] و موانعی بر سر راه می بیند. در حوزه دانش بنیان نیز باید پرورش استعدادها را سرلوحه بدانیم و مراکز تحقیقاتی باید نیازمندی های کشور را بسنجند و دانشمندان و نخبگان باید در این زمینه کار کرده و دولت در عرصه تحقیق و پژوهش و ابتکار کار کند.

فیروزی ادامه داد: حمایت از تولید کننده داخلی باید جدی باشد و اگر بانک ها نقش تقویت کننده نداشته باشند، پروژه ها موفق نخواهد شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عقب افتادگی و عدم استقلال اقتصادی وجود دارد و هنوز احساس می شود که به واردات نیازمندیم یعنی از امکانات داخلی به خوبی بهره برداری نکردیم و مدیران ارشد و میانی باید در حوزه رفع نیازهای کشور هماهنگی کنند.

فیروزی اولویت بندی برای اعطای تسهیلات را نیز راهگشا دانست تا به نقطه اوج خودکفایی در کشور برسیم. در این میان احساس می شود در اجرای شعار سال ضعیف هستیم و زیر مجموعه ها با ده ها دلیل و مانع جزئی موجب بریده شدن کار می شوند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید