علامت دهی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی/عرضه اینترنتی 3 قلم کالا

0

عرضه اینترنتی سه قلم کالا از هفته آینده به صورت اینترنتی انجام می شود تا گامی در جهت کنترل قیمت ها باشد. این اتفاق می تواند به منزله علامت دهی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی بابت واردات کالاهای اساسی باشد.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، در حال حاضر روغن، کالای اساسی محسوب می شود و تولیدکنندگان از ارز 4200 تومانی برای واردات روغن خام و دانه های روغنی برخوردار هستند که در صورت حذف این ارز، قیمت روغن افزایش خواهد یافت و دولت باید برای مدیریت بازار برنامه ویژه ای اجرا کند. در این خصوص عرضه محصول به صورت اینترنتی و کنترل شده می تواند یکی از راه های مدیریت قیمت ها باشد.

طبق اعلام عربشاهی، معاون تعان روستایی وزارت جهاد کشاورزی از هفته آینده سه قلم کالای برنج، روغن و شکر نیز در سامانه بازارگام عرضه می شوند.

عربشاهی در این مورد گفت: تغییر نظام عرضه محصولات به صورت سنتی عاملی برای دلالی بود که در برنامه ای جدید آن را با هوشمندسازی و دیجیتالی محور در رصد خود قرار دادیم. به گونه ای که  فرآیند تحویل، تامین و رسیدن محصول به دست مردم به نحوی مدیریت شد که هزینه تمام شده برای مصرف کننده واقعی شود.

وی افزود: یکی از روش های هوشمندسازی فروش اینترنتی است، به این روش که محصول را وقتی درب منزل تحویل متقاضیان می دهیم مبلغی بابت حمل کالا دریافت نمی کنیم. از اواسط آبان ماه عرضه مرغ و تخم مرغ را در سایت بازارگام آغاز کردیم. این طرح در کرج و اصفهان نیز عملیاتی شد.

وی گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور عرضه سه محصول برنج، روغن و شکر دیجیتالی شد، از همه پلتفرم ها درخواست می کنیم به ما کمک کنند. هم اکنون مرغ منجد با قیمت هر کیلو 20 هزار تومان و همچنین هر شانه تخم مرغ 30 تایی 43 هزار تومان عرضه می شود. همچنین با این نوع خرید کالاها کمتر از 24 ساعت به دست مصرف کننده می رسد.

عربشاهی تصریح کرد: اقلام اساسی به صورت تدریجی به این چرخه اضافه می شوند و اطلاع رسانی می شود. برای همکاری با سایر پلتفرم ها سه شرط مطرح است، پلتفرم ها باید با نرخ مصوب، تحویل طبق زمانبندی و همچنین رایگان بودن تحویل کالا به مشتری در این طرح مشارکت کنند.

به گفته وی، وزارت جهادکشاورزی برای مدیریت بازار اقلام اساسی با راه اندازی سامانه بازارگام امکان خرید اینترتنی اقلام اساسی با قیمت مصوب را در اختیار عموم قرار داده است.

به این ترتیب به نظر می رسد مقدمات لازم برای حذف ارز ترجیحی فراهم شده و این اتفاق از ابتدای دی ماه عملی خواهد شد.

پیشتر قرار بود حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی انتهای آبان ماه حذف شود که به تعویق افتاد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید