ثبت ۱۹۲ شکایت فقط از یک فروشگاه اینترنتی

0
مدیر اجرایی سامانه اینماد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: از سایت” دیجی ماه” تاکنون ۱۹۲ شکایت ثبت شده که ۱۰۵ مورد منجر به رضایت شاکی شده اما پرونده ۸۷ مورد شکایت همچنان باز است.

به گزارش نبض صنعت، فردوس حاتمی افزود: ۵۰ مورد از این شکایات موجب شد تا اقدامات مرتبط با تعلیق اینماد کسب‌ و کار در دستور کار قرار گیرد که به صورت موازی همکاران پلیس فتا و براساس دستور مقام قضایی، اقدام به توقیف سایت دیجی ماه و دستگیری مالک کسب‌ و کار آن شود.

وی ادامه داد: بیشترین شکایات این فروشگاه اینترنتی، ناراضی خریداران و پاسخگو نبودن سایت مذکور است که برای رسیدگی، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان ارجاع داده شد تا اقدامات لازم برای تشکیل نهایی پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات انجام شود.

حاتمی گفت: اینماد شرط لازم برای یک فروشگاه اینترنتی است، اما کافی نیست، زیرا مشتریان علاوه بر احراز اصالت فروشگاه، اطلاعات کسب‌وکار از جمله سابقه فعالیت، وضعیت احراز اطلاعات تماس و نشانی سایت، وضعیت رعایت قوانین و مقررات سایت، وضعیت پاسخگویی به شکایات، نوع فعالیت مجاز و اعلان‌محور یا تأییدمحور بودن سایت را بررسی و پرداخت در محل را انتخاب کنند.

مدیر اجرایی سامانه اینماد افزود: ما در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مثل همیشه در تعامل با پلیس فتا و مرجع قضایی پیگیر تسریع در رسیدگی و بازگشت اموال مالباختگان خواهیم بود، اما مالباختگان نیز از طریق پلیس فتا پیگیری لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی سامانه اینماد به مردم توصیه کرد که قبل از خرید حتما به رتبه اعتماد که در قالب ستاره‌های پایین لوگوی اینماد نشان داده می‌شود، توجه کنند تا مشکلات بعدی به حداقل برسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید