تیشه واردات کالاهای مشابه به ریشه تولید داخلی

0
در حالی که ظرفیت تولید اجاق گاز و سینکِ ظرفشویی در کشور حدود ۳ میلیون دستگاه و تامین کننده نیاز کشور است، واردات کالاهای مشابه این محصولات، به کشور در حال انجام است.

به گزارش نبض صنعت، حکایت تولید کارخانجات داخلی تولید کننده سینک، هود و گاز آشپزخانه حکایت کالاهایی با کیفیت داخلی است که دستان قاچاقچیان وارد کننده اش کوتاه نشده وعلی رغم تولید کافی و مرغوب این کالاها به کشور وارد می شود.

به گفته سخنگوی گمرک؛ انواع هود با حدود ۴ تن به ارزش ۳۷ هزار دلار، انواع سینک ظرفشویی با وزن تقریبی ۴۵ تن و به ارزش ۲۷۰ هزار دلار و انواع اجاق گاز با کمتر از یک تُن یعنی ۶۶۷ کیلوگرم و به ارزش ۱۰ هزار دلار وارد کشور شده است.

فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی با گلایه از این رویه می گویند: تولیدات داخلی از لحاظ کیفیت قابل رقابت با تولیدات خارجی است و این واردات کالاهای مشابه و قاچاق ، تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران را در پی دارد.

بیشتر بخوانید : واردات لوازم خانگی عملی می شود؟

معاون صنایع عمومی وزارت صمت می گوید؛ بر اساس قانون، واردات کالا‌های خارجی که مشابه تولید داخل دارند ممنوع است مگر آن که کالا‌های مشابه داخلی یا به میزان کافی تولید نشود و یا از نظر کیفیت و قیمت به نفع مصالح عمومی نباشد که در این صورت به منظور تنظیم بازار، اجازه واردات کالا داده می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید