راهی جز تفکیک وزارت صمت نداریم

0
تفکیک وزارت صمت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط فعلی راهی جز تفکیک دو وزارتخانه صنعت و معدن از بازرگانی وجود ندارد.

به گزارش نبض صنعت، جعفر قادری اظهار داشت: بنده قبلا جزء مدافعان ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی بودم اما الان معتقدم که در شرایط فعلی راهی جز تفکیک وزارت صمت نداریم.

وی افزود: با توجه به حجم وسیع و گسترده از فعالیت هایی که الان وزارت صمت با آن مواجه است متاسفانه به خوبی نتوانسته از عهده بخش بازرگانی بر بیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: در مواقعی که برای تأمین نیازهای مردم دچار مشکل می شویم و حضور ما در بازارهای بین المللی ضروری است باید نهاد و ساختاری باشد که بتواند کالاهای ایرانی و نمایشگاه های ایرانی را در کشورهای دنیا دنبال کند، در کنار فعالان و بازرگانان قرار گیرد و رایزنی های بازرگانی را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: تفکیک وزارت صمت بازار را به هم می‌ریزد

بیشتر بخوانید: نتیجه تفکیک وزارت صمت، بلاتکلیفی صنعتگران است

قادری با بیان اینکه باید یک وزارت بازرگانی باشد تا مسائل مازاد را حل کند، گفت: حجم و فعالیت های بازرگانی در کنار فعالیت های صنعتی و معدنی باعث شده که وزرا به شدت درگیر مسائل جزئی شوند به طوری که نه به صنعت برسند و نه بازرگانی.

وی افزود: همین مسئله باعث شد که دولت و نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که بحث تفکیک وزارت صمت را دنبال کنند چون تأمین و توزیع کالا و نظارت بر توزیع کالا می طلبد که یک ساختار و نظم و انضباط دقیقی شکل بگیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما از نظر ساختار سیاسی 31 استان داریم و از نظر معدن و تجارت و صنعت نیز حوزه های گسترده ای وجود دارد اما دولت هنوز درگیر مسائل آلومینیوم، برق، پتروشیمی و فولاد است که به اعتقاد ما این مسائل باید سریعتر واگذار شوند و متأسفانه دولت به عناوین مختلف تمایلی به واگذاری ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: متاسفانه نظام قانون گذاری ما مشکل دارد و ما هنوز نتوانستیم قوانین کلیدی مانند قانون تجارت و قانون مدنی را اصلاح کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید