قیمت مصوب محصولات لبنی به صنوف ابلاغ شد + جدول

0
لبنیات
قیمت لبنیات
اتاق اصناف ایران، قیمت مصوب محصولات لبنی مشمول طرح مردمی سازی یارانه‌ها را به صنوف ابلاغ کرد.

به گزارش نبض صنعت، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور موضوع عرضه محصولات لبنی مشمول طرح مردمی سازی یارانه‌ها با قیمت مصوب را ابلاغ کرد.

در متن این نامه آمده است: احتراماً با توجه به سیاست دولت مبنی بر تأمین و عرضه اقلام اساسی و ضروری اقشار مختلف جامعه با نرخ مناسب پیرو مباحث مطروحه در جلسه روز یکشنبه ۲۶ تیر ماه سال ۱۴۰۱، با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نمایندگانی از اتاق اصناف ایران و نیز انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران مبنی بر عرضه به میزان مکفی محصولات لبنی مشمول طرح مردمی سازی یارانه‌ها با نرخ تعیین شده توسط کارگروه تنظیم بازار کشور، نرخ‌ها به شرح ذیل توافق گردید.

مورد انتظار است کلیه اجزای شبکه تأمین و توزیع نسبت به رعایت آن اقدام نمایند.

پیشتر انجمن صنایع لبنی با ارسال نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود: سود در نظر گرفته برای محصولات لبنی با قیمت مصوب، انگیزه شکبه توزیع و فروش در سفارش کالا به واحدهای تولیدی و عرضه آن به مشتریان را به شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: صنایع لبنی:انگیزه ای برای تولید لبنیات با قیمت مصوب نداریم

بیشتر بخوانید: سرانه مصرف لبنیات یک سوم شد

به گفته علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی، با افزایش قیمت لبنیات و کاهش قدرت خرید خانوار، سرانه مصرف به ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: طی ماه های اخیر محصولات لبنی در کارخانه ها دپو شده و  شیرخام به سمت واحدهای شیرخشک سرازیر شده است.

به گفته وی، سرانه مصرف لبنیات از ۱۲۰ کیلو به ۴۰ تا ۵۰ کیلو کاهش یافته است، درحالی که طبق برنامه ششم توسعه قرار بود به ۱۸۰ کیلو متوسط جهانی برسیم. با توجه به شرایط قیمت، سرانه مصرف لبنیات به یک پنجم متوسط جهانی نرسیده که توزیع کالا برگ و شیرمدارس می تواند راهکار مناسبی برای ارتقای سرانه مصرف باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید