کاهش تقاضا و رکود سنگین در بازار مواد غذایی

0
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه فراوانی کالا داریم اما تقاضا کاهش یافته و رکود سنگین است، توضیحاتی را در مورد قیمت برنج ارائه کرد.

به گزارش نبض صنعت، قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار مواد غذایی، اظهار کرد: در حال حاضر در بازار با فراوانی مواد غذایی مواجه هستیم اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و قیمت‌ها، رکود سنگینی بر بازار حاکم بوده و تقاضا کاهش یافته است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: قیمت‌ها در بازار تا ۱۵ مهر ماه ثبات داشته و افزایشی نخواهیم داشت؛ حتی با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولاتی همچون برنج و حبوبات، شاهد کاهش قیمت در این بخش‌ها خواهیم بود.

وضعیت قیمت برنج

وی در مورد قیمت برنج گفت: قیمت برنج ایرانی در عمده فروشی از ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است؛ همچنین برنج هندی از ۲۷ تا ۳۸ هزار تومان و برنج پاکستانی از ۲۶ تا ۳۸ هزار تومان قیمت دارد.

حسنی در مورد فروش برنج ایرانی با قیمت‌هایی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان تصریح کرد: اگر خرده فروش بین ۱۰ تا ۱۲ درصد روی این قیمت‌ها بکشد، در نهایت باید برنج ایرانی با نرخ ۱۲۵ هزار تومان عرضه شود.

بیشتر بخوانید : کاهش ۳۰ درصدی قیمت برنج داخلی

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد روغن نیز گفت: با توجه به واردات انبوه و کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌های جهانی، قیمت روغن در عمده فروشی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ به عنوان مثال روغن ۱۶ کیلویی که یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بود با نرخ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید