لزوم افزایش داخلی سازی لوازم خانگی

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: موضوعات مرتبط با نظام بانکی، مالیات و مشکلات موجود در صدور مجوزها از جمله چالش‌های اصلی واحدهای صنعتی مانند واحدهای لوازم خانگی است.

به گزارش نبض صنعت، سیدشمس الدین حسینی در تشریح نظارت میدانی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید بر واحدهای صنعتی از جمله لوازم خانگی، گفت: یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس، نظارت است و در دیدارهایی که نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان بر حضور و نظارت میدانی صحه گذاشتند، به همین دلیل ما موضوع نظارت میدانی را تقویت کردیم.

وی افزود: در نظارت‌های میدانی تلاش می‌کنیم که ضمن نظارت بر نحوه اجرای قوانین مربوط به کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مانند بهبود محیط کسب و کار، تبصره 18 قانون بودجه درباره تولید و اشتغال در استان‌های مختلف و بازدید از فعالیت‌ واحدهای تولیدی، دیدارهایی نیز با فعالان اقتصادی داشته باشیم.

وی در تشریح نظارت میدانی از استان اصفهان به بازدید از «هسا» هواپیماسازی ایران اشاره کرد و ادامه داد: حُسن این شرکت، ارتباط با تعداد قابل توجهی شرکت دانش بنیان بود؛ این شرکت مسائل و مشکلاتی داشت که مقرر شد در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: لوازم خانگی گران نمی شود

بیشتر بخوانید: خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری می شود

حسینی با بیان اینکه در این نظارت میدانی از گروه صنعتی انتخاب بازدید به عمل آمد، اضافه کرد: این گروه صنعتی ظرفیت‌های مناسبی داشت و عمق ساخت داخل در برخی بخش‌ها مناسب بود اما در برخی بخش‌های دیگر عمق داخلی سازی باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط دانش بنیان در حوزه‌هایی مانند قالب‌سازی و قطعه‌سازی رشد کردند و ظرفیت‌های مناسبی دارند که مقرر شد مشکلات آنها که بیشتر در حوزه نظام بانکی، تسهیلات، مالیات و تامین اجتماعی بود در کمیسیون، بررسی شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعت سنگ است به بازدید از کارخانه‌های فرآوری سنگ اشاره کرد و افزود: ماشین‌سازی در این حوزه توسعه یافته و در شهرک‌های فرآوری سنگ، ماشین‌سازها نیز فعالیت می‌کردند. باید توجه داشت که بین سیاست‌های صنعتی و تجاری مانند تعرفه ماشین آلات و تعرفه قطعات ماشین آلات تعادل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان مسائل بنگاه‌ها شنیده شد، تصریح کرد: موضوعات سختی و صعوبت مجوزها یکی از مشکلات بود به طور مثال به گفته آن‌ها اگر تولیدکننده‌ای تصمیم بگیرد که به جای تولید محصول غذایی 500 گرمی آن را در بسته‌های 80 گرمی تولید کند، باید مجدد مجوز دریافت کند که مقرر است به این موضوعات رسیدگی شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید