چشم انداز قیمت 52 دلاری سنگ آهن تا 10 سال آینده

0
سنگ آهن
سنگ آهن

 تحلیلگران موسسه فیچ بر این باورند که دوران صعودی بازار سنگ آهن به اتمام رسیده و حال قیمت بازار به سطوحی پایین تر از پیش بینی های قبلی این موسسه نیز رسیده است. این موسسه پیش بینی خود را برای قیمت میانگین سنگ آهن از 170 دلار در سال 2021 به 130 دلار پایین آورده و برای سال 2022 نیز برآورد خود را از 155 دلار به 110 دلار کاهش داده است.
تقاضای چین تحت حمایت بسته های محرک اقتصادی در نیمه نخست سال 2021 بالا رفته و به اوج رسید. حال با این که به نظر می رسد بحران تامین انرژی در چین رو به بهبود است و برنامه کاهش تولید فولاد به تدریج دیگر شدت قبل را نخواهد داشت ولی بعید است رونق تقاضا سال آینده بازگردد چون پروژه های ساختمانی در حال تکمیل شدن است و پروژه های جدید دیگر همچون قبل نیستند. دولت چین هم به دنبال محدود کردن اعطای اعتبارات است. در این بین بحران شرکت اورگراند چین و تاثیر آن بر بازار را نیز نباید نادیده گرفت.
در بلندمدت، موسسه فیچ پیش‌بینی می‌کند که در کل چندین سال آینده بازار سنگ آهن نزولی باشد و قیمت‌ها از میانگین ۱۵۵ دلار هر تن در سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار در هر تن تا سال ۲۰۲۵ و ۵۲ دلار در هر تن تا سال ۲۰۳۰ کاهش یابد. قیمت سنگ آهن به طور مداوم رو به کاهش خواهد بود، زیرا کاهش رشد تولید فولاد چین و تولید کننده های جهانی به سکوت بیشتر بازار جهانی سنگ آهن منجر خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید