همه کاربران تپسی که چهارم آبان با افزایش غیرمعمول هزینه سفر مواجه شدند، ما به التفاوت دریافت می کنند
به گزارش نبض صنعت، روز سهشنبه چهارم آبان و در ساعات اولیه ایجاد اختلال در سامانه سوخترسانی، بسیاری از مردم برای رفت و آمد در سطح شهر با مشکل مواجه شدند. بروز این اختلال در سطح کشور باعث ایجاد شرایط غیرعادی در تپسی نیز شد. به نحوی که تعداد رانندگان فعال در ناوگان تپسی به دلیل عدم دسترسی به بنزین کاهش و همزمان، درخواستهای سفر و ترافیک در سطح شهرها افزایش پیدا کرد. در این شرایط، الگوریتم قیمتگذاری هوشمند این شرکت، به صورت خودکار و موقت قیمت سفر را افزایش داد تا سفیران بیشتری در ناوگان فعال شده و درخواستهای سفر از سوی سفیران پذیرفته شود.
با شکلگیری شرایط غیرعادی ناشی از اختلال در سامانه سوخت، تپسی در همان ساعات اولیه و با هدف حفظ سرویسدهی در شرایط بحران و همچنین کنترل قیمتها، اقدامات زیر را انجام داد:
کنترل دستی قیمتهای سفر برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت
پرداخت ما به التفاوت هزینه بنزین سهمیهای و آزاد به ازا هر سفر به رانندگان با هدف کاهش نگرانی آنها در مورد تامین بنزین
ایجاد طرحهای تشویقی برای رانندگان با هدف افزایش سفیران فعال در سطح شهر
با انجام این اقدامات در روز بروز اختلال و روزهای بعد از آن، این شرکت توانست سرویسدهی را به شرایط مطلوب بازگردانده و به عنوان یکی از شرکتهای خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل کشور، برای حل این بحران ملی در کنار مردم و دولت قرار بگیرد.
حالا و در ادامه اقدامات انجام شده، تپسی به نشانه همراهی با مردم در شرایط بحران، ما به التفاوت هزینه کاربرانی که در ساعات اولیه اختلال روز سهشنبه، با افزایش هزینه نامتعارف مواجه شدهاند را از سهم خود به آنها بازمیگرداند. مطابق اعلام روابط عمومی تپسی، این ما به التفاوت طی روزهای آتی به اعتبار تپسی کاربران افزوده خواهد شد.
گفتنی است در واکنش به افزایش قیمت خودکار تاکسیهای آنلاین در ساعات اولیه بحران، تعدادی از رسانهها این افزایش را عمدی دانستند. این در حالی است که به گفته تپسی، این موضوع صحت ندارد و افزایش قیمت در نهایت به ضرر تاکسیهای اینترنتی است، چرا که باعث کاهش تعداد درخواستها و در نهایت کاهش سهم شرکت از بازار حمل و نقل عمومی کشور میشود.
انتهای پیام