ترمز نرخ کاهشی اسلب و بیلت ایران کشیده شد

0
بازار صادراتی فولاد ایران برای دو محصول میانی یعنی اسلب و بیلت پس از گذر چند هفته کاهشی بالاخره در هفته نیمه تعطیل متوقف شد تا از افت بیشتر قیمت ها جلوگیری شود.

به گزارش نبض صنعت، در هفته گذشته یکی از فولادسازان ایرانی مزایده ۲۵ هزار تنی بیلت را برای حمل ماه سپتامبر به نرخ ۴۴۰ دلار فوب نهایی کرد. در عین حال یکی دیگر از صادرکنندگان یک محموله ۴۰ هزار تنی به قیمت ۵۰۰ دلار سی اف آر با اندونزی نهایی کرد. همچنین خبر می رسد که فولاد مبارکه هم محموله ۴۰ هزار تنی بیلت را برای حمل سپتامبر به اجرا گذاشت که خبری مبنی بر نهایی شدن آن منتشر نشده است.

توقف رشد نرخ تورم در آمریکا از شدت نگرانی‌ها کاسته و این امیدواری وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا به صورت تهاجمی نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره اقدام نکند. با این تحول می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها در بازار جهانی به کف خود رسیده باشد و احتمال افزایش تدریجی قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد وجود دارد.

به همین دلیل قیمت فوب اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و در محدوده ۴۴۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. هچنین قیمت فوب بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۴۳۵ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌‌ها نسبت به قیمت‌ های هفته گذشته، تغییری را نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید