قیمت نان در طرح مدیریت هوشمند یارانه نان افزایش پیدا نخواهد كرد

0
علی جدی از اهتمام دولت و مجلس برای افزایش نیافتن قیمت نان گفت و بیان كرد: در طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد مردم نباید هزینه دیگری پرداخت كنند و بار روانی نیز برای مردم ایجاد نشود

به گزارش نبض صنعت، محمد جلال با بیان اینكه استقرار كارت های هوشمند در فاز صفر طرح مدیریت هوشمند كه سخت ترین فاز بود در ۹۰ روز گذشته انجام شده است، گفت: درصد پیشرفت این اتفاق قابل قبول است و نزدیك به ۷۲ هزار واحد نانوایی در داخل كشور تشكیل شده اند كه به این سیستم مجهز شده اند. در عمل ۷۵ هزار واحد نانوایی در كشور وجود دارد كه می تواند به این زیرساخت تجهیز شده است كه به دلایل فنی این تعداد باقیمانده زمان ببرد اما این امر، مانع ورود به فاز دوم طرح نخواهد بود.

وی افزود: داده هایی كه در اختیار مدیریت آرد در كشور قرار گرفته است، نشان می دهد می توان هدف هوشمندی و جلوگیری از انحراف مصارف آرد را محقق كند. در حقیقت زیرساخت موجود این امكان را فراهم می كند كه بدون هیچ گونه تغییری در قیمت نان مصرف كنندگان و همچنین بدون اعمال سهمیه، عملكرد نانوایان را در توزیع نان بسنجیم و ساختار اختصاص آرد یارانه ای به نانوایان را مبتنی بر عملكرد آن ها پایه ریزی كنیم.

مشاور وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و مسئول ارشد حوزه شفافیت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بیان كرد: فكر می كنیم اگر نان یارانه ای به دست مردم برسد، هدف اصلی از طرح مذكور یعنی هوشمند سازی یارانه های در حوزه آرد و نان محقق شده است زیرا آنچه باید در این زمینه پیشگیری شود، جلوگیری از انحراف مصرف آرد است.

بیشتر بخوانید : دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان

علی جدی با بیان اینكه دولت وعده داده بود و مجلس نیز به دنبال این موضوع بود كه هر برنامه ای برای ساماندهی مصرف آرد و نان باعث افزایش هزینه مردم نشود، گفت: در طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد مردم نباید هزینه دیگری پرداخت كنند و بار روانی نیز برای مردم ایجاد نشود زیرا ۱۰۰ درصد مردم از نان استفاده می كنند.

وی با تاكید بر اینكه دولت باید اطمینان لازم را به مردم بدهد كه هزینه ها افزایش پیدا نكند، اظهار كرد: در همین اجرای فاز نخست مدیریت هوشمند یارانه آرد هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و در این ایام قیمتی در این زمینه رشد نكرده است.

عضو كمیسیون صنعت و معدن مجلس با تصریح بر اینكه هر كجا یارانه ای استفاده می شود زمینه های سوء استفاده و خلاء نیز وجود دارد، بیان كرد: قبلا كه آرد به صورت یارانه ای داده می شد شاهد صف های طویل و طولانی بودیم در حالی كه نان زیادی از نانوایی ها خارج می شد و به دامداری ها ارسال می شدند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید