قانون صنفی مشاوران املاك نیازمند ساماندهی است

0
حق کمیسیون مشاوران املاک
مشاور رئیس اتحادیه املاك تهران لزوم ساماندهی قوانین صنف مشاوران املاك را خواستار شد و گفت: در تحریر خرید و فروش مسكن حتی یك بند سرنوشت قرارداد را تغییر می دهد.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا احمدیان در خصوص اتصال مشاوران املاك به سازمان امور مالیاتی اظهار كرد: اتحادیه حامی حقوق اعضای صنف است و دغدغه هایی دارد و از طرفی حاكمیت باید شیوه ای را راهبری كند.

وی افزود: توصیه هایی در این زمینه صورت گرفته و قوانین برای مدتی ویرایش و اصلاح شد كه موجب رضایت همگان بود.

احمدیان تاكید كرد كه نظرات صنف اصناف نیز باید در این زمینه دریافت شود و قانون ویرایش شده و به سطح استاندارد برسد.

وی افزود: باید از قانون تمكین كرد چون مقرراتی ملی برای نظم دهی به اقتصاد مسكن است ولی یكسری نقطه نظرات در خصوص محاسبه حق الزحمه وجود دارد.

احمدیان به مشكلات مشاوران املاك اشاره كرد و گسترش اهالی این صنف را یادآور شد و گفت: در گذشته قوانین رها بود كه باید اصلاح شود. برخی مناطق تهران تا ۲۰ مشاور املاك را در خود جای داده اند و در این بین اتحادیه باید حقوق مردم و اعضای صنف را در نظر گیرد.

مشاور رئیس اتحادیه مشاور املاك تهران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: بارها گزارش هایی به كمیسیون های شكایات ما رسیده و صنف مورد نظر را پلمپ كرده ایم.

احمدیان ادامه داد: برخی مردم ماحصل یك عمر خود را به مسكن تبدیل می كنند. اتحادیه نیز همواره قوانین نظام صنفی را متفاوت از سایر صنوف می داند و در این زمینه مصاحبه كرده و خواستار قانونی متفاوت بوده ایم.

بیشتر بخوانید : ترفند برخی مشاورین املاک برای گران فروختن ملک

وی یادآوری كرد كه ملك گران ترین كالای موجود در كشور است و لذا باید قانون صنفی مشاوران املاك متفاوت از سایر صنوف باشد.در حال حاضر كتاب قانون نظام صنفی برای همه اتحادیه های صنفی در تهران تدوین شده است؛ لذا مجلس و دیگر بخش ها باید یك نظام صنفیِ مختص املاك تدوین كنند.

احمدیان همچنین وجود سازمان نظام صنفی را برای حوزه مسكن الزامی دانست چون ملك گران و حساس ترین كالا در كشور تلقی می گردد.

وی از طرفی حوزه املاك را از پر ترافیك ترین موضوعات قضایی در كشور برشمرد و گفت: بدین منظور باید یك اكوسیستم جدید تعریف كنیم چون مسائل این بخش پر تنش و چالش زاست.

در این راستا مشاوران املاك باید به حقوق مسكن و ساختمان اشراف داشته باشند و لذا فردی كه دست به قلم می برد و حساس ترین دارایی مردم را به رشته تحریر در می آورد، باید از بندهای حقوقی اطلاع داشته باشد چون یك بند می تواند سرنوشت معامله را تغییر دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید