اهدای تندیس زرین جایزه ملی حسابرسی به ذوب آهن

0
در سومین دوره ارزیابی جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران، ذوب آهن اصفهان توانست تندیس زرین در سطح یک را کسب کند.

به گزارش نبض صنعت، سومین دوره ارزیابی جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران به منظور ارزیابی قابلیت‌های واحدهای حسابرسی داخلی در کشور و ایجاد رقابت سازنده جهت بهبود قابلیت های این واحدها در اسفند ماه ۱۴۰۰ کار خود را پس از یک وقفه کوتاه، شروع کرد و شرکت ذوب آهن اصفهان توانست در این دوره تندیس زرین جایزه ملی حسابرسی داخلی را در سطح یک کسب کند.

امیرحسین ذاکری دبیر کمیته و مدیر حسابرسی داخلی این شرکت در جلسه ای با این موضوع، با ارائه گزارشی از روند حضور در این دوره ، عنوان کرد: بهمن ماه سال گذشته با تصویب هیات مدیره و کمیته حسابرسی داخلی ذوب آهن، در سومین دوره ارزیابی جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران برای بهبود سطح کیفی شرکت کردیم. ارزیابی ها از بهمن ماه شروع و تا خرداد ماه سال جاری ادامه یافت که گزارش نهایی در اختیار انجمن حسابرسان داخلی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، عباس ارباب سلیمانی رییس سابق هیات مدیره انجمن حسابرسان داخلی اظهار داشت: انجمن از سال های گذشته اهداف مهمی را دنبال کرده است که یکی از مهمترین این اهداف، شناساندن حسابرسی داخلی به مدیران کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه حسابرسی داخلی یک مقوله نوین در کشور است، اظهار کرد: هرگاه مدیران بخواهند شفاف باشند و عملکرد موثری داشته باشند، باید از حسابرسان داخلی کمک بگیرند. به عبارتی، حسابرسان داخلی، عصای دست مدیران ارشد شرکت‌ها هستند.

سعید ترک زاده، رییس جدید هیات مدیره انجمن حسابرسان داخلی نیز در ادامه جلسه بیان کرد: انجمن حسابرسان داخلی یکی از مراجع حرفه‌ای است که مشغول فعالیت است و مطابق ضوابط، با هدف اعتلای حسابرسی داخلی در کشور فرهنگ سازی می کند.

وی خاطر نشان کرد: استراتژی انجمن از سه سال پیش تغییر کرد و به جای تربیت حسابرسان داخلی، به سمت مدیران عالی رتبه کشور رفتیم تا در شناخت بیشتر حسابرسی داخلی کمک کنند.

وی افزود:در برگزاری این دوره‌ها، به دنبال جایزه دادن به شرکت ها نیستیم هرچند داوطلب شدن شرکت ها برای شفافیت و ارتقای عملکردشان مستلزم تقدیر است. مدلی که توسط انجمن حسابرسان آمریکا شکل گرفت و پس از آن وارد ایران شد، دارای پنج سطح است که در حال حاضر فقط سه سطح در ایران اجرا می شود.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن حسابرسی داخلی، سطح اول بحث مربوط به زیرساختی است که ذوب آهن در این سطح شرکت موفق به کسب تندیس زرین شده است و با بدست آوردن این تندیس می تواند سال آینده برای ارزیابی در سطح۲ شرکت کند.

وی با تاکید بر تجربه چندین ساله خود در این حوزه، ادامه داد: به جرات می توان گفت که مدیران ذوب آهن اصفهان با توجه به اینکه در این حوزه پیشرو شدند، به لحاظ مدیریتی، کاملا سالم و با دانش روز در حوزه حسابرسی هستند.

ترک زاده در پایان با اشاره به اینکه جنس حسابرسی داخلی عملکردی است،افزود: مدیران شرکت ها باید هدفشان را روی بلوغ سازمان و مدیران خود بگذارند.

همچنین در پایان این نشست با ارائه تندیس زرین سومین دوره ارزیابی جایزه ملی حسابرسی داخلی ایران از هیات مدیره، مدیر عامل، کمیته حسابرسی داخلی و مدیریت حسابرسی داخلی شرکت ذوب آهن اصفهان قدردانی شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید