عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کنسرو

0
تن ماهی
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: هیچ زمانی قیمت‌ها دستوری نبوده است، چون اقتصاد دستوری نیست و بازار عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، سید محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران درباره کاهش تولید ۵۰ درصدی ماهی تن و رب گوجه گفت: در حال حاضر همین میزان افت تولید در مورد کنسرو تن ماهی داریم و علت کاملا مشخص است، چون اقتصاد دستوری نیست و بازار عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

وی افزود: هیچ زمانی قیمت‌ها دستوری اجرا نشده است و اگر دستور دهند مثلاً قیمت تن ماهی ۳۵ هزار تومان شود، پس تکلیف برندسازی چه می‌شود؟ در دنیا همه تولیدکنندگان در مورد کیفیت تولید شان به قدری دقت می‌کنند تا بتوانند برندشان را به مردم بشناسانند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در ادامه بیان داشت: یک برند شناخته شده باید ۳۵ هزار تومان باشد و برندی که شناخته شده نیست هم همین است و بحث ما هم اکنون دررابطه با برند‌هایی است که عضو سندیکا هستند.

بیشتر بخوانید : سقف قیمت تن ماهی ۳۵ هزار تومان تعیین شده است

میررضوی درباره کیفیت کنسرو ماهی افزود: قاطعانه تضمین می‌کنم که برند‌های مطرح و ملی امکان ندارد کیفیتش را پایین بیاورد حتی اگر در حاشیه زیان قرار بگیرند برای اینکه برندشان ارزش ملی را از دست می‌دهد چراکه مصرف‌کننده تشخیص می‌دهد که این تولید آیا کیفیت دارد یا ندارد؟ مردم اگر با چنین چیزی برخورد کردند با سندیکا تماس بگیرند تا بررسی شود.

وی در ادامه گفت: به وزارت جهاد بخش صنایع تبدیلی نامه نوشتیم، وزارت جهاد هم با آنالیزی که به آنان ارائه کردیم که قیمت حدود ۴۵ هزار تومان بوده، ولی موافقتی که اخیراً شده در حدود ۴۲ هزار تومان می‌باشد و طبق توافقی که کردند، فعلاً قیمت مصرف کننده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید