قیمت‌گذاری دستوری به زیان تمامی بازار‌ها

0
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت‌گذاری دستوری به زیان تمامی بازارهاست و با تنظیم عرضه و تقاضا در بورس کالا قیمت‌های واقعی کشف می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، بهزاد رحیمی در خصوص ورود کل عرضه و تقاضای برخی محصولات به بورس کالا، افزود: توقع مجلس و نمایندگان آن این است که عرضه کالا‌ها در بستری شفاف صورت بگیرد که خوشبختانه با ورود برخی کالا‌ها به بورس کالا، این مهم انجام و بازار خود به خود بدون نیاز به هیچ اقدامی در حوزه قیمت، تنظیم شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه هدف، ایجاد تعادل قیمت از طریق بورس کالا است، عنوان کرد: با راهیابی محصولات و عرضه آن‌ها از طریق بورس کالا، شاهد تنظیم صحیح حجم عرضه و تقاضا و به تعادل رسیدن بازار و قیمت‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا و ورود کل عرضه و تقاضای این محصول در این بستر شفاف، بدون شک بازار خود به خود تنظیم و نیاز به هیچ اقدامی در حوزه قیمت نیست و نبوده است.

رحیمی گفت: اکنون برای قیمت‌گذاری بسیاری از کالا‌ها که قیمت‌گذاری نامشخص و نامتعادلی دارند، راه علاج بورس کالاست و معتقدیم بورس می‌تواند این وضعیت را سامان داده و به طور قطع، اثرگذاری داشته باشد.

او تاکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری در بازار کالا‌ها باید جای خود را به عرضه‌های گسترده در بورس کالا بدهد. به عنوان نمونه، در قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو، نه خودروساز و نه مصرف کننده راضی نبودند، زیرا خودروساز ادعای ضرر و زیان کرده و مصرف کننده نیز بر این باور بود که محصول را با قیمت بالا خریده است.

بیشتر بخوانید : قیمت گذاری دستوری؛ چالش صنعت لوازم خانگی

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قیمت محصولات واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری باشد، به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از آن کالا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه و کالای مورد نظر بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری برای تمامی بازار‌ها چیزی جز ضرر نخواهد داشت. بنابراین، در این زمینه مجلس مخالف هر نوع قیمت‌گذاری کالا‌ها و محصولات برخلاف روند طبیعی بازار است و با تنظیم عرضه و تقاضا در بورس کالا، قیمت‌ها همواره در آرامش و تعادل کشف می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید